نسخه چاپی

سیف: یكی از دستاوردهای ما آرامش ارزی است

رئیس كل بانك مركزی با اعلام اینكه تا زمانی كه تسویه حساب های تجارت خارجی توسط صرافی ها صورت می گیرد نمی توانیم به شرایط عادی قبل از تحریم ها برسیم، گفت: ۳۶۰۰ تومان می تواند نرخ واقعی ارز باشد.

به گزارش نما، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: یکی از دستاوردهای ما آرامش در بازار ارزی است که دولت توانسته نوسانات ارز را کنترل کند، تنها در طی سه سال گذشته اتفاقاتی افتاد که می توانست آرامش را از بازار ارز بگیرد، یکی از این حوادث کاهش قیمت شدید نفت بود که در برخی از کشورهای منطقه تورم را به سه رقم افزایش داد که ایران هیچ شوکی را در بازار ارزی تجربه نکرد و ما توانستیم شرایط را کنترل کنیم.

او افزود: من از صاحب نظران می خواهم که گمانه زنی هایشان علمی باشد، اینکه دولت بخواهد برای تامین کسری بودجه خود نرخ دلار را افزایش دهد درست نیست زیرا با این اقدام تورم به شدت رشد می کند در حالی که در کشور ما تورم مهار شده است.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه، زمان یکسان سازی نرخ 6 ماه پس از تامین پیش نیازهاست، گفت: در حال حاضر سرعت عمل و تعامل بانک های ایران با بانکهای جهانی شتاب لازم را ندارد.

سیف گفت: 3600 تومان می تواند نرخ واقعی ارز باشد اگرچه نمی تواند قیمت دقیق ارز را به قطعیت اعلام کرد اما رقم اعلام شده با توجه به شرایط کنونی کشور رقم درستی است.
0

۱۳۹۵/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...