نسخه چاپی

پیشنهاد تسلیحاتی روسیه به فیلیپین

فیلیپین كه پس از تیرگی مناسبات مانیل – واشینگتن توسعه مناسبات با مسكو و پكن را در دستور كار قرار داده است روز شنبه از پیشنهاد روسیه برای فروش یك زیردریایی، هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر جنگ افزارها به این كشور جنوب شرق آسیا خبر داد.

به گزارش نما، دلفین لورنزانا وزیر دفاع فیلیپین روز شنبه گفت که روسیه در راستای نوسازی جنگ افزارهای فیلیپین این پیشنهاد را ارائه کرده است.

وی همچنین احتمال خرید زیردریایی را به دلیل گران بودن آن بعید دانست و گفت که ارتش فیلیپین در حال حاضر به زیردریایی نیاز ندارد.

این پیشنهاد نظامی روسیه به مانیل در حالی مطرح می شود که 'پرفکتو یاسای' وزیر امور خارجه فیلیپین حدود یک ماه پیش اعلام کرد 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری این کشور برای توسعه همکاری های دفاعی با روسیه به مسکو سفر می کند.

رئیس جمهوری فیلیپین پیش از این اعلام کرده بود 'ولادیمیر پوتین' همتای روس به او پیشنهاد فروش تسلیحات نظامی داده است.

'پوتین' و 'دوترته' برای نخستین بار ماه گذشته میلادی در 'پرو' و در حاشیه نشست سران 'اپک' دیدار کردند و رئیس جمهوری فیلیپین قرار است ماه مارس یا آوریل سال آینده به مسکو سفر کند.

به نوشته تارنمای 'فیل استار'، وزیر دفاع فیلیپین پس از پیشنهاد روسیه برای فروش ادوات نظامی به مانیل، گفت که وزارت دفاع به دنبال هواپیماهای بدون سرنشین و تفنگ های خاص است.

وی اشاره کرد که مذاکرات هنوز در مرحله اولیه است.

'دلفین لورنزانا' هرگونه اتحاد نظامی با روسیه را رد کرد و گفت که همکاری دو طرف به احتمال زیاد در بخش آموزش، تبادل نیرو و برخی تمرین های نظامی خواهد بود.

چندی پیش آمریکا از فروش و تحویل 26 هزار قبضه سلاح گرم به فیلیپین خودداری کرد و دوترته دستور داد این سلاح ها از روسیه تهیه شود.

از سوی دیگر چین پیشنهاد داده است 14 میلیون دلار اسلحه کوچک و قایق های تندرو در اختیار فیلیپین برای مقابله با مواد مخدر و تروریسم قرار گیرد.

'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین آبان ماه امسال آمریکا را به دلیل متوقف کردن فروش 26 هزار اسلحه به این کشور مورد سرزنش قرار داد و کسانی که پشت این تصمیم هستند را 'میمون و احمق' خواند.
منبع: ایرنا

۱۳۹۵/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...