نسخه چاپی

هوای تهران آلوده شد، وقت سفر ابتكار رسید

امروز بر اساس آخرین اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای محیط زیست استان تهران كیفیت هوای تهران در شرایط اضطرار قرار گرفت و به رسم روزهای آلوده در ماه‌های اخیر پیش بینی‌می‌شد كه در همین روزها سفری برای ابتكار برنامه ریزی شود.

به گزارش نما، بارش باران و برف متوقف شد تا هوای آلوده تهران، هر روز آلوده‌تر شود، هوایی که هنوز عده‌ای سر خوش از ارائه آمار، این روزها را با هوای سال 92 مقایسه می‌کنند و با افتخار می‌گویند هوا بهتر شده است.

هوا شاید بر روی کاغذ و با آمار و اعداد ابتکار و یارانش بهتر شده باشد اما آنچه امروز نفس مردم را بند آورده است چیزی نیست که بتوان تلخی آن را با آمارها شیرین کرد، شاید هوا از سال 92 تا کنون بهتر شده باشد اما آیا این بهتر بودن هوا در سال‌های اخیر دلیلش شرایط جوی کشور نبوده است؟ آیا در سال‌های گذشته بارندگی ها هوای تهران را تمیز نکرده بود؟

اما رسم دیگری که اخیراً در سازمان محیط زیست کاملا اتفاقی رسم شده است سفرهای ابتکار در زمان اوج آلودگی هوا در تهران است، از چند روز گذشته می‌شد پیش بینی کرد که بازهم در روزهای آینده که روزهای بحرانی آلودگی هوا است کاملا اتفاقی سفری برای خانم رئیس پیش بیاید، چیزی که امروز به اذعان پورتال سازمان محقق شد و این بار ابتکار برای اینکه هوای آلوده تهران چشمانش را بسوزاند به ایلام سفر خواهد کرد، ایلام در روزهای اخیر با شاخص‌هایی مانند 18 تا روز گذشته که شاخص برروی عدد 97 قرار داشت در شرایط پاک و سالم قرار دارد و همه چیز برای سفر خانم رئیس آماده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام، گفته است: این سفر یک‌روزه به‌منظور پیشرفت برنامه‌های محیط‌زیست در استان ایلام صورت می‌گیرد. شرکت در جلسه شورای اداری استان، برگزاری نشست با رئیس‌کل دادگستری، دادستان و قضات استان و نشست مشترک با اقشار مختلف ازجمله برنامه‌های این سفر است. معاون رئیس‌جمهور همچنین به‌منظور تبیین برنامه‌ها و دیدگاه‌های دولت در زمینه حفظ محیط‌زیست در برنامه سیمای استانی ایلام حضور خواهد یافت.

هنوز مردم تهران فراموش نکرده‌اند صحبت‌های بانوی سبز پوش دولت را زمانی که در شورای شهر فعالیت داشت و از آلودگی هوا گلایه مند بود و از منتقدان سازمان محیط زیست محسوب می‌شد اما امروز که او در مسند این سازمان قرار گرفته است هیچ خبری از انتقاد نیست و آلودگی هوا را محصول ناکارآمدی دولت گذشته می‌داند و ترجیح می‌دهد به سفر برود و بگوید برای مبارزه با آلودگی هوا 10 سال زمان نیاز دارد تا آن زمان هم معلوم نیست چه کسی مسئول است و باید پاسخ دهد.

بر اساس گفته‌های محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست تهران امروز ایستگاه های پارک قائم (منطقه 18) با شاخص عددی 179، شهرداری منطقه چهار و دانشگاه شریف (منطقه 2) به طور مشترک با شاخص عددی 176 و شهرداری منطقه 2 با شاخص عددی 174 آلوده ترین نقاط جوی شهر تهران در 24 ساعت گذشته بودند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران افزود: ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه یک)، دانشگاه شهید بهشتی (منطقه یک) و دانشگاه تهران (منطقه 6) به ترتیب با شاخص اعداد 115، 119 و 120 به عنوان مناطق کمتر آلوده تهران هستند.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...