نسخه چاپی

پاسخ منفی وزیرخارجه هند به ظریف درباره بانوی ایرانی متهم به قتل

وزیر خارجه هند خطاب به همتای ایرانی خود نوشت، به دلیل دستور قضایی نمی‌تواند به بانوی ایرانی متهم به قتل غیرعمد در ایالت اودیشای هند كمك كند.

به گزارش نما، سوشما کواراج وزیر خارجه هند درباره پرونده بانوی ایرانی متهم به قتل غیرعمد در ایالت اودیشای هند گفت که امکان کمک به وی وجود ندارد.

وزیر خارجه هند در حساب کاربری خود در توییتر نوشت، به دلیل دستور قضایی امکان کمک به نرگس کلباسی بانوی ایرانی که از سوی دادگاه رایاگادا در شرق هند به یک سال زندان و پرداخت 300 هزار روپیه محکوم شده، وجود ندارد.

نرگس کلباسی بانوی ایرانی-انگلیسی است که طی چندین سال گذشته در شرق هند اقدامات انسان‌دوستانه برای کودکان هندی انجام می‌داد و آذر ماه سال جاری به ارتکاب قتل غیرعمد متهم شد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در پاسخ به نامه جمعی از هنرمندان، اساتید و حقوق‌دانان کشور مبنی بر درخواست کمک و مساعدت در پرونده کلباسی اطمینان خاطر داد تا حصول نتیجه مطلوب به مساعی خود در این زمینه تداوم خواهد داد.

وزیر خارجه هند خطاب به محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان و بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس نوشت گزارشی درباره شرایط نرگس کلباسی دریافت کرده است اما از آنجایی که این مساله قضایی است و دستور قاضی روی پرونده وجود دارد، نمی تواند مداخله و کمک کند.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...