نسخه چاپی

وزیر كشور تركیه: داعش یا پ.ك.ك مسئول تیراندازی استانبول است

وزیر كشور تركیه اعلام كرد حمله تروریستی به باشگاه شبانه در «استانبول» توسط یك نفر انجام شده و احتمالا «داعش» یا «پ.ك.ك» مسئول این تیراندازی است.

به گزارش نما، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه اعلام کرد حمله تروریستی به باشگاه شبانه در «استانبول» توسط فقط 1 نفر انجام شد و احتمالا گروه تروریستی «داعش» یا «پ.ک.ک» در پس این تیراندازی بوده است.

سویلو با حضور در منطقه حادثه باشگاه شبانه «راینا» در استانبول، طی مصاحبه خبری تاکید کرد گزارشات مبنی بر چندین مهاجم درست نیست زیرا تصاویر ویدئویی ضبط شده فقط یک تیرانداز را نشان می‌دهد.

بر اساس گفته‌های او، مهاجم با لباس عادی وارد شده اما در باشگاه پوشش خود را به لباس «بابانوئل» تغییر داده و شروع به تیراندازی کرد. وی سپس از باشگاه گریخته و هنوز عملیات جست‌وجو برای یافتن او ادامه دارد.

وزیر کشور ترکیه همچنین تاکید کرد به احتمال زیاد گروه‌های تروریستی «داعش» یا «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) مسئول این قضیه هستند. این در حالی است که هیچ گروهی هنوز مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته است.

بر اساس گزارشات 25هزار نیروی امنیتی و افسر پلیس در استانبول و آنکارا مستقر شده‌اند و هنوز هم هشدارهایی درباره احتمال انجام حملات تروریستی در سال نو داده می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای به شهروندان خود در ترکیه هشدار داد به شدت از حضور در مکان‌های شلوغ و پر جمعیت امتناع ورزیده و کسانی هم که قصد سفر به این کشور را دارند، در صورت نبود ضرورت، از این مسئله اجتناب کنند.
منبع: فارس
0

۱۳۹۵/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...