نسخه چاپی

مسئول بسیج خواهران كشور در گفتگو با نما:

عقیم سازی كارتن خواب ها، فرافكنی برای فرار از مسئولیت است

عکس خبري -عقيم سازي کارتن خواب ها،  فرافکني براي فرار از مسئوليت است

بیان این مسائل حاشیه ایی برای سلب مسئولیت از خود است. وظیفه دولتمردان و نهادهای مربوطه در دولت رسیدگی به اوضاع و زندگی این افراد است نه آن كه با طرح مبحثی كه خارج از عقل و عرف است، صورت مساله را به طور كل پاك كنیم.

شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان ریاست جمهوری چندی پیش اعلام کرد که باید زنان کارتن خواب «عقیم» شوند تا از میزان هزینه‌ها و خطرات آنها کاسته شود! بیان این مطلب در کنار عکسهای گورخواب ها در گورستان نصیر آباد شهریار که این روزها در فضای مجازی در دست مردم می چرخد، می تواند گواه خوبی بر نوع نگاه و نگرش دولت یازدهم در برخورد با این معضل اجتماعی است، یعنی به جای حل مسئله باید صورت مسئله را پاک کرد.
در همین رابطه یک فعال امور زنان گفت: دولت موظف است برای رفاه مردم حداکثر تلاشش را بکند به خصوص قشرهای ضعیف که در اولویت هستند. در این مسیر کارتن خواب هایی هم که به هر دلیلی از روال عادی زندگی خود خارج شده، ماوأ و مسکن درستی ندارند و از خانواده های خود دور افتاده اند و تبدیل به یک مسئله اجتماعی شده اند، باید بیشتر رسیدگی شوند، چرا که مسئله ابتدائی آنها عنایت و توجه می باشد.
مینو اصلانی که با پایگاه خبری تحلیلی نما سخن می گفت طرح مباحثی از قبیل عقیم سازی کارتن خواب ها از سوی مسئولان دولت تدبیر و امید را نوعی فرافکنی برای فرار از مسئولیت دانست و اظهار داشت: بیان این مسائل حاشیه ایی برای سلب مسئولیت از خود است. وظیفه دولتمردان و نهادهای مربوطه در دولت رسیدگی به اوضاع و زندگی این افراد است نه آن که با طرح مبحثی که خارج از عقل و عرف است، صورت مساله را به طور کل پاک کنیم.
مسئول بسیج خواهران کشور با بیان اینکه این افراد هم روزی خانه و زندگی داشته و به طور طبیعی زندگی می کردند، گفت: به هر دلیلی این افراد از این روال طبیعی خارج شده اند، هرچند که معتقد باشیم خود آنها مقصر وضعیت فعلی شان باشند اما باز مسئولان وظیفه دارند تا با حفظ کرامت انسانی با این افراد برخورد کنند و زمینه بازگشت این افراد را به زندگی طبیعی فراهم سازند و دولت برای ساماندهی آنها تلاش کند.
وی هماهنگی بین نهادهای مسئول چون بهزیستی، معاونت امور زنان ریاست جمهوری و همچنین شهرداری برای حل مشکلات کارتن خواب ها را ضروری نامید و عنوان داشت: در این قضیه گورخواب های شهریار لازم است دست اندرکاران امر هر چه سریعتر تشکیل جلسه بدهند و با یافتن راه حل هائی که به نظرنمی رسد چندان هم مشکل باشد، این معضل را حل کنند.
اصلانی همچنین درخصوص عملکرد معاونت امور زنان ریاست جمهوری از آغاز به کار دولت هم گفت: متاسفانه بحث های اساسی مربوط به زنان در این دولت همچنان بر روی زمین مانده است و کار شایسته ایی درباره آنان صورت نگرفته مانند بیمه زنان سرپرست خانوار، کاهش ساعت کاری و همچنین افزایش مرخصی زایمان که همچنان بلا تکلیف هستند.
مسئول بسیج خواهران کشور از ضرورت برنامه ریزی برای نقش پر رنگ تر زنان شاغل در خانواده سخن گفت و افزود: بنا این بود که کاری صورت بگیرد تا این زنان علاوه بر کار در بیرون خانه، فرصتی داشته باشند تا به امورات خانه و خانواده خود هم برسند و تنها تک بعدی عمل نکنند که متاسفانه اقدامی نشد.
این فعال زنان به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص برنامه ریزی برای فعالیت زنان در همه عرصه ها اشاره کرد و گفت: چرا ما نمی توانیم به گونه ایی برنامه ریزی کنیم که زنان به همه وظایف خود رسیدگی کنند، این باعث شده که یا زنان شاغل باشند و از وظایف همسری و مادری خود بازبمانند و یا تنها در خانه باشند و نتوانند به وظایف اجتماعی و اقتصادی خود بپردازند.
وی پرداختن به حواشی را نقطه ضعف مهم معاونت زنان در این دولت دانست و اظهار داشت: طرح مسائلی چون حضور زنان در ورزشگاهها و یا رسیدگی به امور مربوط به زنان تن فروش، اولویت مسائل زنان نیست لذا بسیاری از مسائل اساسی زنان همچنان بر زمین مانده است.

۱۳۹۵/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...