نسخه چاپی

انصارالله: نبرد را به عمق خاك عربستان می‌كشانیم

سخنگوی جنبش انصارالله یمن تأكید كرد كه در صورت ادامه تجاوزات عربستان به خاك یمن، ارتش و كمیته‌های مردمی این كشور نبرد را به خاك عربستان می‌كشانند.

به گزارش نما، «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصار الله اعلام کرد در صورت ادامه حملات ائتلاف عربی-سعودی علیه مردم یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور جنگ عربستان را به عمق خاک این کشور می‌کشانند.

عبدالسلام به پیامی که به مناسبت آغاز سال نو میلادی داد تأکید کرد که انتقال نبرد و توسعه آن در جبهه‌های پشت مرزها و پاسخ موشکی به عربستان از لحاظ مذهبی و قانونی جایز است و یک وظیفه ملی، انسانی و اخلاقی به شمار می‌رود که باید در برابر متجاوز مقاومت کرد.

وی تأکید کرد که مردم یمن با یک جنگ تحمیلی مواجه شده‌اند که با اراده و بصیرت از وجود خود دفاع خواهند کرد و افزود: تجاوز علیه یمن تصمیمی آمریکایی بود که در واشنگتن اتخاذ شده و تلاش‌های اخیر ایالات متحده برای حل دیپلماتیک این بحران تلاشی در وقت اضافه است تا بعدها بتوان از آن در سرگذشت‌های شخصی یاد کرد [تأثیری ندارد].

عبدالسلام گفت: معتقدیم اگر آمریکا نبود عربستان جرأت نمی‌کرد به یمن حمله کند و اگر تصمیم قاطعی از سوی ایالات متحده برای توقف جنگ وجود داشت تا کنون عربستان برخلاف میل خودش هم از دستورات آمریکا پیروی کرده بود.

وی تأکید کرد عربستان وارد جنگی از پیش باخته شده است و خود را به مهلکه انداخته است، تنها مسأله قانونی مسأله دفاع از یمن در برابر تجاوز آمریکایی-سعودی است.

سخنگوی انصار الله و عضو هیأت مذاکره کننده این کشور تأکید کرد که شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی یمن نماینده اراده و خواست متحد مردم این کشور است که از پارلمان رأی اعتماد دریافت کرده و جهان آزاد باید با این نهادها به عنوان نهادهایی دولتی و قانونی که نماینده خواست و اراده شمال تا جنوب یمن است تعامل داشته باشند.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...