نسخه چاپی

نیروهای عراقی وارد منطقه الكرامه موصل شدند

نیروهای یگان مبارزه با تروریسم عراق، صبح امروز وارد منطقه الكرامه در بخش شرقی موصل شدند.

به گزارش نما، نیروهای یگان مبارزه با تروریسم عراق، صبح امروز پس از درگیری با تروریست‌های داعش، توانستند با شکستن مقاومت اولیه آن‌ها، وارد منطقه الکرامه در بخش شرقی شهر موصل شوند.

به نوشته خبرگزاری أین عراق، درگیری‌ها در این منطقه به شدت جریان دارد. روز گذشته نیز نیروهای عراقی توانسته بودند منطقه «القدس اول» و «قدس دوم» را آزاد کنند.

درگیری‌ها هرچند در شهر موصل با کنار کشیدن آمریکا از اجرای تعهدات اولیه خود، به کندی پیش می‌رود، اما به طور کامل متوقف نشده است اما به قطع یقین می‌توان گفت که برنامه آزادسازی طبق پیش‌بینی اولیه پیش نمی‌رود و با اینکه قرار بود تا پایان سال 2017 عملیات آزادسازی به پایان برسد، اما حیدرالعبادی هفته گذشته وعده سه ماه دیگر را برای آزادی موصل داد.

به نوشته روزنامه الاخبار، فرماندهان ارتش و نیروهای امنیتی عراق، از العبادی خواستار ورود الحشد الشعبی به درگیری‌های شهر موصل شده‌اند که هر بار با مقاومت و جواب منفی نخست‌وزیر عراق مواجه شده‌اند.

عدم پشتیبانی هوایی آمریکا بر خلاف وعده و وعید اولیه و عدم استفاده از توپخانه به دلیل حضور گسترده غیر نظامیان در موصل، از دلایل کندی عملیات به شمار می‌رود.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...