نسخه چاپی

انقلاب‌اسلامی سینمای ایران را چگونه متحول كرد؟

مستند انقلاب در قاب كه به روایت و تحلیل چگونگی تأثیر پذیری سینمای ایران از انقلاب اسلامی می پردازد، در حال آماده سازی نهایی است و تا یك ماه آینده برای پخش آماده می گردد.

به گزارش نما، مستند انقلاب در قاب که به روایت و تحلیل چگونگی تأثیر پذیری سینمای ایران از انقلاب اسلامی می پردازد، در حال آماده سازی نهایی است و تا یک ماه آینده برای پخش آماده می گردد.

عادل انیسی کارگردان این مستند با بیان اینکه تأثیر انقلاب اسلامی بر سینمای ایران از مسائل مهم تاریخ سینمای است، گفت: از سال 57 که با سوزاندن سینما و ایجاد حکومت نظامی، سینما ها تعطیل می شوند تا سال های ابتدایی دهه 60 که سینما دوباره متولد می شود، اقداماتی انجام شده است که در این مستند تلاش کردیم با مصاحبه با دست اندرکاران حوزه سینما در آن دوران، به تحلیل دقیق این تغییر مثبت بپردازیم.

وی ادامه داد: برای ساخت این مستند با بیش از 50 نفر از سینماگران و مدیران حوزه فرهنگ در آن دوره صحبت کرده ایم، از جمله آقایان بهشتی، شجاع نوری، داوود نژاد، امید روحانی، علیرضا رئیسیان و سلحشور نقطه نظرات خود را برای تحلیل دقیق تر این تغییرات در سینمای ایران بیان کردند.

گفتنی است مستند انقلاب در قاب در 10 قسمت 25 دقیقه ای به تهیه کنندگی مهدی مطهر در خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است.

منبع: نسیم

۱۳۹۵/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...