نسخه چاپی

وقتی «ابتكار» می‌خواهد با پای سرباز مریوانی بالا برود!

اواخر آذرماه خبری منتشر شد مبنی بر اینكه یك سرباز مریوانی برای نجات جان یك سگ پای خود را از دست داد، و ابتكار تلفنی از او دلجویی كرد، او روز گذشته دستور داد تا این سرباز به استخدام سازمان درآید، استخدامی كه بیشتر بوی موج سواری خانم رئیس را می‌دهد.

به گزارش نما، چند روز گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه «سید محمد باختر» سرباز 19 ساله مریوانی اهل روستای هانه شیخان، ظهر روز شنبه 25 آذر در پادگان عجب‌شیر به هنگام بیرون آوردن سگی که در سیم‌های خاردار گرفتار شده بود، به دنبال انفجار یکی از مین‌ها دچار جراحت شده و این سرباز از ناحیه مچ پای راست دچار جراحات شده بود که منجر به قطع پای او از ناحیه مچ پا شد.

این خبر باعث ناراحتی بسیاری از مردم شد، اما از آنجا که بسیاری از مسئولان عادت کرده‌اند تا اتفاقات را به گونه‌ای به نفع خود تمام کنند این بار هم معصومه ابتکار بیکار ننشست و در اولین اقدام در زمانیکه این جوان مریوانی در بیمارستان بستری بود طی تماس تلفنی جویای حال او شد و خبرش با سرو صدای زیاد از سوی برخی یاران رسانه‌ای اش منتشر شد.

او به همین کار بسنده نکرد و روز گذشته دستور داد تا این سرباز مریوانی به استخدام سازمان محیط زیست درآید، آنگونه که در پورتال سازمان محیط زیست آمده است معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس خواست تا در صورت تمایل سید محمد باختر سرباز مریوانی، برای استخدام وی در سازمان حفاظت محیط زیست اقدام کند.

این اقدام رئیس سازمان محیط زیست سؤال‌های زیادی را به ذهن می‌آورد اینکه اگر خانم ابتکار تا این حد برای مدافعان محیط زیست و گونه‌های جانوری کشور احساس مسئولیت می‌کند چرا محیط زبانان کشورمان در با شرایط بد مالی و معیشتی روزگار می‌گذرانند؟ چرا لایحه حمایت از محیط بانان که می‌تواند بخشی از نگرانی‌های محیط بانان را کاهش دهد تا‌کنون آماده نشده است؟ چرا پس از شهادت تعدادی از محیط بانان کشور با سر و صدای زیاد خبر تدوین این لایحه داده شد اما سپس هیچ خبری از سرانجام آن لایحه نشد تا حدی که حتی نمایندگان مجلس نیز به این مووضع معترض شدند.

هیچ کس مخالف استخدام این سرباز مریوانی کشور نیست اما موضوع از جایی معنی دار می‌شود که محیط‌بانان کشور که هر روز جانشان را بر کف دست می‌گیرند و از محیط زیست کشور دفاع می‌کنند و ابتکار مسئول اصلی در قبال آنها است در شرایط نامناسبی به سر می‌برند و هیچ دلسوزی برای آنها دیده نمی‌شود اما وقتی زمینه‌ها برای موج سواری خانم رئیس آماده می‌شود بهترین زمان است تا خودی نشان دهد و یاران رسانه‌ای خود را به خط کند تا خبر دستور استخدام خانم رئیس را در بوق و کرنا کنند.

علی محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: ما نمایندگان مجلس همچنان منتظر هستیم تا لایحه حمایت از محیط بانان هر چه سریع تر به مجلس بیاید اما هنوز این کار انجام نشده است.

وی ادامه داد: بنده چندین بار به مسئولان محیط زیست کشور گفته‌ام که هرچه سریعتر آنها می‌گویند دولت در حال بررسی است و امیدوارم هر چه سریعتر به مجلس بیاید و بتوان گام اساسی در جهت حمایت از محیط بانان عزیز کشورمان برداریم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اظهار داشت: محیط بانان مدافعان حفاظت از سرزمین و محیط طبیعی کشور هستند و حافظ منابع پایه و حیاتی کشور هستند، آنها با یک حقوق بخور و نمیر و با بدترین شرایط زندگی می‌کنند و نیازمند تحول اساسی در معیشت، اختیارات تجهیزات و امکانات هستند، امیدواریم با ارسال لایحه حمایت از محیط بانان از سوی دولت به مجلس بتوانیم شاهد تحول اساسی و ایجاد شرایط مناسب برای دفاع از محیط زیست باشیم.

شاعری افزود: محیط زیست زمانی آباد خواهد شد که محیط بانان اختیارات کامل و با شرایط زندگی مناسب و امنیت شغلی مناسب داشته باشند امیدوارم این لایحه هر چه سریعتر از سوی دولت به مجلس ارسال شود.

شاید تدوین لایحه حمایت از محیط بانان چون از وظایف سازمان و خانم ابتکار است برد رسانه‌ای چندانی برای خانم رئیس نداشته باشد و به همین دلیل ترجیح می‌دهد به کارهایی بپردازد که بیشتر سر و صدا کند.

آیا هنوز زمان آن نرسیده است که به جای کارهای نمایشی، تبلیغاتی و فرافکنی لایحه حمایت از محیط بانان را به مجلس بفرستند تا مشخص شود این دولت محیط زیستی تا چه حد دغدغه محیط بانان را دارد؟
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...