نسخه چاپی

سروری: دولت سهم خود در كاهش آلودگی هوا را انجام دهد

رئیس كمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شرایط نامطلوب این روزهای تهران می‌طلبد كه دولت فارق از افكار سیاسی هر چه سریعتر به تعهدات خود در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی و كاهش آلودگی هوا عمل كند.

به گزارش نما، پرویز سروری در سیصد و هفدهمین جلسه شورا با اشاره به آلودگی هوای این روزهای تهران گفت: وضعیت به قدری وخیم است که فرزندان خردسال ما در معرض تهدید جدی هستند تا جایی که فرزند خردسال یکی از نزدیکان ما به واسطه وخامت حال عمومی در بیمارستان بستری شد که به تشخیص پزشک آلودگی هوا عامل این امر بوده است.

سروری با بیان اینکه توسعه ناوگان حملا و نقل عمومی راهکار جدی برای مقابله با آلودگی هوا است ولی دولت تعهدات خود را در این زمینه انجام نداده افزود: ما در حال حاضر 6 هزار اتوبوس داریم که می بایست بر طبق برنامه 11 هزار اتوبوس داشته باشیم، این 6 هزار اتوبوس نیز در مرز فرسودگی هستند و سال دیگر این مرز در نوردیده می‌شود. آن وقت است که این اتوبوس‌های فرسوده خود باری بر دوش مردم در ایجاد آلودگی می‌شوند.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر 1100 واگن مترو داریم که با راه‌اندازی خطوط جدید نیاز به 2 هزار واگن جدید خواهیم داشت این در حالی است که دولت تا به امروز کمترین میزان از تعهدات خود در این زمینه عملی کرده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی خاطر نشان کرد: این در شرایطی است که ما همه ظرفیت ها را در بخش مترو اعم از تونل و ایستگاه‌ها ایجاد کردیم و تنها به انتظار واگن‌ها نشسته‌ایم. با این سرمایه گذاری عظیم در حال حاضر استفاده حداقلی از مترو می کنیم و این یعنی آنکه آلودگی بیشتر و تضییع بیشتر حقوق شهروندان.

سروری افزود: دولت باید سهم خود را در حوزه تاکسی، اتوبوس و مترو انجام دهد و برای این خدمت رسانی باید فارغ از افکار سیاسی عمل کند تا این اندیشه از اذهان مردم نیز زدوده شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی گفت : شرایط این روزها بسیار نامطلوب است، کمتر سابقه داشته که از شنبه تا سه شنبه محدوده زوج و فرد و هم به محدوده طرح ترافیک اضافه شود، با ادامه این روند باید کل تهران را محدوده ممنوعه اعلام کنند در حالی که این راهکار نیست بلکه عمل دولت به تعهدات خود می‌تواند راهکاری موثر باشد.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...