نسخه چاپی

درگیری آل خلیفه با مردم بحرین در «ستره»

نظامیان رژیم بحرین چند روز پیش از برگزاری دادگاه آیت الله شیخ عیسی قاسم با تشدید تدابیر امنیتی خود، به «ستره» واقع در جنوب منامه یورش بردند.

به گزارش نما ، مهر به نقل از المیدان نوشت: مردم و انقلابیون بحرین همچنان به مقاومت در برابر سیاست های سرکوبگرانه و مشت آهنین رژیم آل خلیفه ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، شهروندان بحرینی با صدور بیانیه ای خطاب به جامعه جهانی اعلام کردند: بیش از ۱۸ هزار نفر از ساکنان الدراز واقع در منامه پایتخت بحرین، ۱۹۹ روز است که در منطقه الدراز محل سکونت رهبر شیعیان بحرین توسط نظامیان رژیم آل خلیفه در محاصره به سر می برند.

در همین حال شاهدان عینی از اقدام یک خودروی امنیتی وابسته به وزارت کشور بحرین نسبت به تحریک حامیان آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در منطقه «ستره» واقع در جنوب منامه پایتخت بحرین و بازداشت یکی از شهروندان توسط نظامیان رژیم آل خلیفه خبر دادند.

این شاهدان بدون اشاره به وقوع تلفات در این حادثه اعلام کردند که خودروی مذکور در ادامه منطقه را ترک کرده است. نیروهای آل خلیفه یک هفته پیش از این نیز به متحصنین در الدراز یورش بردند که به وقوع درگیری های شدید بین آنها و اهالی منجر گردید.

در روزهای گذشته نیز رسانه ها اعلام کردند که پس از اینکه مقامات امنیتی رژیم آل خلیفه از ورود تانکرهای آب شیرین به روستای «الدراز» محل سکونت آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین جلوگیری کردند، اهالی این روستا برای تهیه آب شرب خود به مناطق مجاور از جمله روستای «بنی جمره» رجوع می کنند.

پیش از این شهروندان بحرینی در بیانیه ای تاکید کرده بودند: بیش از ۱۸ هزار نفر از مردم و ساکنان الدراز به دلیل محاصره این منطقه توسط نظامیان آل خلیفه، از رفت و آمد و ورود و خروج به این منطقه و دیدار با خانواده و نزدیکان خود محروم هستند.

گفتنی است، رژیم آل خلیفه حدود بیش از ۷ ماه پیش تابعیت آیت الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین را لغو و محل سکونت ایشان در الدراز را محاصره کرد؛ مردم و شیعیان بحرین برای دفاع از رهبر خود در برابر منزل ایشان تحصن کردند و مانع از تعرض نظامیان آل خلیفه به شیخ عیسی قاسم شده اند. قرار است دادگاه آیت الله عیسی قاسم روز ۱۶ دی برگزار شود.

۱۳۹۵/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...