نسخه چاپی

صفارهرندی: آمریكایی‌ها می‌گویند كسانیكه ما را تشویق به مبارزه با ایران می‌كنند احمق هستند

به گزارش نما - ایرنا نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز قدرت هژمونیک آمریکا و تاثیرگذاری آن بر مناطق ژئوپلتیک جهان توسط جمهوری اسلامی ایران به چالش کشیده شده و از آن هیبت و هژمونی پوشالی چیزی باقی نمانده است.

محمدحسین صفار هرندی یکشنبه شب در مراسم دهه بصیرت در مسجد خاتم الانبیاء پردیسان قم افزود: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم در بعد نظامی، اقتصادی و سیاسی به عنوان یک کشور قدرتمند جهانی مطرح بود، ولی امروز آن قدرت و ابهت پوشالی درهم شکسته شده و تاثیرگذاری و جایگاه خود را از دست داد.

وی گفت: در گذشته آمریکا هرگاه در منطقه وارد می شد نظم خود را حاکم می کرد، ولی امروز در هر کجا وارد می شود امنیت آنجا مخدوش می شود که نمونه بارز آن عراق، افغانستان، لیبی و غیره است. صفار هرندی خاطرنشان کرد: در گذشته، آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را تهدید نظامی می کرد ولی امروز خود آنها می گویند کسانی که ما را برای مبارزه با ایران تشویق می کنند، احمق هستند.

صفار هرندی بیان داشت: بعد از دهه 50 و 60 ، شاخص های قدرت آمریکا دچار تزلزل و از نظر ظرفیت های نظامی نیز ضعیف شد و کار آن به جایی رسید که بعد از سال نمی تواند به اهداف خود در سوریه برسد. وی ادامه داد: بعد از چند سال در منطقه همراه با اتئلاف خود نتوانستند داعش را سرکوب کنند، هر چند می گویند ما می خواهیم داعش را مدیریت کنیم نه سرکوب، ولی توانایی مدیریت هم ندارند.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: آمریکای ابرقدرت امروز از برخی کارها در منطقه ناتوان است و آن جایگاه گذشته را ندارد و از نظر شاخص اقتصادی نیز دچار وضعیت متزلزل می باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آرایش سیاسی و دموکراسی آمریکا که روزی باعث وسوسه برخی سیاسیون شده بود، رسوایی آنها در انتخابات اخیر به جایی رسید که وزیر خارجه آن کشور اعلام کرد، خجالت می کشم، وزیر خارجه کشوری هستیم که نامزدهای انتخاباتی آن چنین حرف هایی می زنند.

صفارهرندی بیان داشت: برخی ها در داخل کشور تصور می کردند با تکیه بر آمریکا و غربی ها می توانند به اهداف خود برسند، غافل از این که قدرت آمریکا شکسته شده است. وی هم چنین به برخی سوالات پیرامون مذاکرات هسته ای و انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز پاسخ داد.

۱۳۹۵/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...