نسخه چاپی

اخبار ضد و نقیض پلیس تركیه/ هنوز یك نفر فراری است

مقامات تركیه می گویند ۲۵ نفر از كشته شدگان در تیراندازی باشگاه شبانۀ رینا در استانبول اتباع خارجی هستند. در این حمله كه دولت تركیه آن را تروریستی عنوان كرده، دست كم ۳۹ نفر كشته شدند.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، مقامات ترکیه می گویند ۲۵ نفر از کشته شدگان در تیراندازی باشگاه شبانۀ رینا در استانبول اتباع خارجی هستند. در این حمله که دولت ترکیه آن را تروریستی عنوان کرده، دست کم ۳۹ نفر کشته شدند.

از زمان وقوع این حمله، تعداد دقیق حمله کنندگان به این باشگاه شبانه از سوی پلیس متفاوت اعلام شده اما مقامات ترکیه می گویند یک تیرانداز فراری است و جستجوها برای یافتن وی ادامه دارد.

به گزارش شبکه یورونیوز، پلیس استانبول در ابتدا تعداد حمله کنندگان را سه یا چهار نفر اعلام کرده بود اما در حال حاضر تنها از یک تیرانداز سخن می گوید.



بن علی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه که ساعاتی پس از این تیراندازی به ملاقات مجروحان رفته بود، در پاسخ به خبرنگاران گفت: «جزئیات بیشتری از این حمله به دست آمده است. پلیس و ماموران اطلاعاتی ما با یکدیگر همکاری نزدیک دارند تا به یک نتیجۀ دقیق و محکم برسند. ترور و تروریسم نمی تواند ما را بترساند بلکه این تروریسم است که باید از ما بترسد. ما همچنان علیه آنها خواهیم جنگید.»

طبق اعلام وزارت کشور ترکیه، اتباع کشورهایی نظیر روسیه، آمریکا و آلمان از جان باختگان هستند. هنوز هویت ۹ نفر دیگر از قربانیان این تیراندازی مشخص نشده است. به گفتۀ پلیس استانبول، عامل یا عاملان این حمله در عرض هفت دقیقه نزدیک به ۱۸۰ گلوله شلیک کرده است.

این حمله که ساعاتی پس از آغاز سال نوی میلادی در یکی از پرجمعیت ترین باشگاههای شبانۀ استانبول صورت گرفته دست کم ۷۰ مجروح نیز برجای گذاشته است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این تیراندازی را بعهده نگرفته و پ.کا.کا نیز در پیامی اعلام کرده این تیراندازی توسط این گروه و عوامل آن صورت نگرفته است.

در سال ۲۰۱۶ چندین حمله تروریستی و انفجار در ترکیه صورت گرفت که دستکم ۳۰۰ قربانی برجای گذاشته است. مسئولیت بیشتر این حملات را داعش و یا گروه تندروی شاهین های آزادی کردستان به عهده گرفته اند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...