نسخه چاپی

محمدعلی مددی در گفتگو با نما:

ناتوانی دولت در كنترل بازار ارز/ همه پُز دولت با ركورد نرخ دلار زیر سوال رفت

عکس خبري -ناتواني دولت در کنترل بازار ارز/ همه پُز دولت با رکورد نرخ دلار زير سوال رفت

نماینده ادوار مجلس، گفت: آبروی دولت، پیش مردم رفته است، اگر دولت می توانست در زمینه كنترل بازار ارز كاری انجام دهد، حتما صورت می داد و چون نمی تواند اقدامی كند، شعار می دهد.


محمدعلی مددی، نماینده ادوار مجلس، در خصوص نوسانات عمدی نرخ دلار از سوی دولت و یا عدم دست داشتن دولت، به نما گفت: دولت از یک سال قبل به تناسب تبلیغات انتخاباتی خود، وعده داد، نرخ ارز را پایین می آورد و از این دست وعده ها زیاد به ملت داده است، حال آنکه با توجه به شرایط داخلی و بین المللی، بازار از دست دولت خارج شده است و نرخ ارز روز به روز بالا می رود و دولت هم هیچ کاری نمی تواند، انجام دهد.
وی ادامه داد: آبروی دولت، پیش مردم رفته است، اگر دولت می توانست در زمینه کنترل بازار ارز کاری انجام دهد، حتما صورت می داد و چون نمی تواند اقدامی کند، شعار می دهد، در حال حاضر دولت با شعارهای انتخاباتی که می دهد، بازار را کنترل نسبی می کند، زمانی که انتخابات هم بگذرد، دیگر کنترل نسبی هم نمی تواند بر این بازار داشته باشد.
نماینده ادوار مجلس، با طرح این سوال که کدام وعده دولت محقق شده است که کنترل بازار شود، تصریح کرد: دولت اگر می توانست در طی یک سال و نیم این کار را انجام می داد.
وی تصریح کرد: وقتی نرخ ارز بالا می رود، این تغییرات مستقیم بر تمام قطعات تولید اثر دارد، ابعاد مختلف معادلات خارجی، صادرات و واردات تحت تاثر قرار می گیرد، لذا این موضوع خود به خود تورم را بالا می برد، در نتیجه قیمتها افزایش یافته، تولیدات کارخانجات می خوابد و آسیب بسیاری به تمام ساختارها می زند و به هیچ وجه نخواهد توانست، کنترل بازار ارز را به دست بگیرد.
مددی تاکید کرد: طبیعی است، زمانی که ارتباطات بین المللی بر روی اصول نباشد و دافعه نسبت به سرمایه گذاری خارجی در داخل کشور، وجود داشته باشد، قطعا این آشفتگی در بازار ارز بوجود می آید. با وجود آنکه دولت گناه را به گردن برخی دلالان داخلی می اندازد، اما این گونه نیست، به خاطر اینکه دولت برنامه علمی و اقتصادی ندارد، این آشفتگی در بازار بوجود آمده است. از روزی که دولت تشکیل شده است، همواره دروغ گفته است و روز به روز هم بر آشفتگی بازار ارز افزوده شده و آنارشیسم اقتصادی بوجود آمده است.
وی در پایان گفت: دولت قادر به کنترل بازار داخلی ارز نیست، چون دارای برنامه نیست و در آستانه انتخابات با وجودی که می داند، آشفتگی بازار ارز به ضررش است، همواره توجیه می کند و مردم هم درستی قضایا را می فهمند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...