نسخه چاپی

وزیرارشاد در دیدار با آیت‌الله علم‌الهدی: سخت‌گیری بیش ازحد در فرهنگ، به فعالیت زیرزمینی دامن می‌زند

به گزارش نما - ایرنا نوشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه خراسان رضوی تاکید کرد: سختگیری بیش از حد در حوزه فرهنگ و هنر به حل مسئله منجر نمی شود بلکه باعث تشدید فعالیت های زیر زمینی خواهد شد.

سید رضا صالحی امیری بعدازظهر دوشنبه در دیدار با آیت الله سید احمد علم الهدی به همراه اعضای شورای سیاستگذاری مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 افزود: باید راحل هایی پیدا کنیم تا فعالیت ها بجای زیر زمین روی زمین انجام شود.

وی در تشریح مجموعه اقدامات انجام شده در راستای برنامه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: دولت و شخص حجت الاسلام والمسلمین روحانی هنگام تصویب مصوبات این رویداد برهرچه باشکوهتر برگزار شدن آن و استفاده از همه ظرفیت های فرهنگی هنری تاکید داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دوسال کار فشرده برای برنامه مشهد2017 و با اشاره به اینکه امروز آغاز این برنامه به صورت رسمی کلید خورده است از آغاز رسمی این رویداد در پنجم بهمن سال جاری با حضور مسئولان و مهمانان کشورهای خارجی خبر داد و گفت: باید در فرصت بوجودآمده گفتمان فرهنگ رضوی را به دنیا معرفی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز در سخنرانی ها تاکید کردم که اگر دنیا به دنبال امنیت است سال 2017 مشهد امن ترین جای دنیاست و همه مسلمانان می توانند به ایران و مشهد عزیمت کنند و در کنار آن از رهبران ادیان و فرق نیز دعوت کردیم که برای گفت وگو و تعامل و ایجاد وحدت یکپارچه به مشهد سفر کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری ازسخنان خود اظهار داشت: تاکید ما این است که برنامه مشهد 2017 در سراسر کشور با محوریت مشهد متمرکز شود.

به گفته وی، بخش زیادی از برنامه جشنواره های پیش رو و همایش ها و مراسم های مختلف با این محوریت برگزار شوند ضمن اینکه لوگویی مخصوص با عنوان مشهد2017تهیه و در برنامه ها به نمایش گذاشته شود و تابلوها یی نیز در ورودیهای شهرها و مراکز و اماکن نصب شود تا همه مردم با این رویداد آشنا شده و در جریان آن قرار گیرند.

صالحی امیری افزود: همیشه تلاش می کنیم تصویری از مشهد به جهان ارائه کنیم ولی امسال باید تبلیغ کنیم که توریست های دنیا را به مشهد بیاوریم.

وی در عین حال گفت: همچنین تلاش ما این است که این رویداد بزرگ معنوی و فرهنگی برای مردم مشهد خوش یمن باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین احیای مکتب خراسان و تمدن نوین اسلامی را از دیگر اهداف مشهد2017 برشمرد.

به گفته وی بعد از صفویه تمدن سازی نداشتیم از این رو باید تمدن سازی را از این نقطه و جغرافیا آغاز کنیم.

عضو کابینه تدبیر و امید، امسال را مهم و تاثیر گذار در جهان عنوان کرد و خطاب به آیت الله علم الهدی گفت: کمک شما، آستان قدس رضوی و حوزه های علمیه در مشروعیت بخشی این رویداد نقش بی بدیلی خواهد داشت.

به گفته صالحی امیری، جهانی شدن مشهد مقدس همه مسلمانان را خوشحال خواهد کرد.

عضو کابینه دولت یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مطمئن باشید دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد به صیانت از آرمانها و ارزش های امام رضا (ع) است و در راه تبیین و معرفی معارف، آموزه ها و فرهنگ رضوی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهند کرد.

صالحی امیری دامنه فعالیت وزارت ارشاد را گسترده و وسیع عنوان کرد و گفت: تلاش ما این است که کارها و فعالیت بدون هیچگونه مشکل و یا ایرادی برگزار شود که در این راستا به همه مدیران زیر مجموعه هم تاکید کرده و خواهم کرد.

وی تاکید کرد که همواره تلاشمان ایجاد ثبات و آرامش و امنیت و فضای نشاط در جامعه است.

به گفته وی، وزارت ارشاد به دغدغه های مقام معظم رهبری توجه ویژه داشته و برنامه های خود را برمبنای رهنمودها ومنویات معظم له ادامه می دهد.

صالحی امیری گفت: دنبال چالش نبوده و هیچ شانی جز خدمت به مردم قائل نیستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به تبلیغ شبکه های ماهواره ای معاند درباره برخی آثار سینمایی اشاره کرد و گفت: برخی تولیدات سینمایی توسط این شبکه ها تبلیغ می شود بی آنکه صاحب اثر اطلاعی داشته باشد این درحالی است که فیلم هایی که آنها تبلیغ می کنند جزو کم فروش ترین آثار سینمایی ما هستند و در مقابل آثار سینمایی داریم که بدون تبلیغ ماهواره فروش آنها به مرز 8 میلیارد تومان رسیده است.

به گفته وی، این نشان می دهد که مردم خود ارزیاب و انتخاب گر خوبی هستند از این رو دشمنان آگاهانه وارد می شوند.

صالحی امیری افزود: باید مواظبت کرد تا آسیبی به ما از ناحیه فرهنگ و هنر و رسانه نرسد.

وی به یکسری شایعه پراکنی ها و جو سازی ها ی برخی رسانه و دروغ پردازی آنها درباره برخی مطالب حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: براین باوریم که گفت وگو بجای کشیدن مسائل به فضای رسانه راحت تر و بهتر مسائل را حل و فصل می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: خواهش ما این است پس از شنیدن مطلبی از حوزه وزارت ارشاد قبل از اعلام از تریبون به ما منتقل شود تا چنانچه پاسخی برای آن ابهام نداشتیم بعد عمومی و از تریبون ها اعلام شود.

به گفته وی بخش عمده ای از مشکلات و ذهنیت های موجود ناشی از عدم درک نظرات افراد مقابل است.

در ادامه این دیدار نیز آیت الله علم الهدی نکات و رهنمودهایی را بیان داشت.

۱۳۹۵/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...