نسخه چاپی

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در واكنش به اختلافات علنی وزرا:

جوهره دولت بر اساس اختلاف شكل گرفت

عکس خبري -جوهره دولت بر اساس اختلاف شکل گرفت

بخش دیگر عامل اختلافات مر بوط می شد به اینكه كابینه بر اساس انتخاب شخص وزرا هم دچار ایراد بود. برخی جوان بودند و تازه نفس و عده ایی هم مسن بی نفس بودند كه این خود عامل كندی در كار بود.

آن چنان دکتر قاضی زاده هاشمی با حرارت و تند، وزارت رفاه و شخص آقای ربیعی را مورد انتقاد قرار داد که شاید منتقدان دولت روحانی نمی توانستند اینچنین یک وزیر را به چالش بکشند، پس از این نوبت به زنگنه رسید که در مجلس نسبت به رفتار و سخنان نعمت زاده وزیر صنعت و معدن عکس العمل نشان دهد، البته اختلاف بین اعضاء کابینه دکتر روحانی مسبوق به سابقه است اما در گذشته با ملایمت بیشتری اختلافات فیمابین کابینه طرح می شد اما این روزها شعله های این اختلافات بالا گرفته است.
در همین رابطه نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: اختلاف بین اعضای کابینه محدود به این چند مورد فعلی نیست بلکه از ابتدای روی کار آمدن این دولت، این موارد از سوی کسانی که از نزدیک با این دولت کار می کردند و یا ما که نماینده مجلس بودیم، قابل درک و مشاهده بود چرا که در جوهره کابینه آقای روحانی این ناهماهنگی ها وجود داشت.
فاطمه آلیا که با پایگاه خبری تحلیلی نما سخن می گفت در تشریح علل این ناهماهنگی اظهار داشت: از آن جائی که این کابینه بر اساس سهم خواهی شکل گرفت، اختلاف در آن عادی بود. سهمی را برای اصلاح طلبان قائل شدند، سهمی به آقای هاشمی رفسنجانی و حواریون ایشان اختصاص یافت و برخی هم به دیگران یعنی روسای ستاد های انتخاباتی آقای روحانی. خب این خود اختلاف آفرین است.
این فعال سیاسی زنان کابینه دولت تدبیر و امید را شرکت سهامی نامید و افزود: بخش دیگر عامل اختلافات مر بوط می شد به اینکه کابینه بر اساس انتخاب شخص وزرا هم دچار ایراد بود. برخی جوان بودند و تازه نفس و عده ایی هم مسن بی نفس بودند که این خود عامل کندی در کار بود.
نماینده مردم تهران در مجلس نهم با بیان اینکه بنده و اکثر نمایندگان که با وزرا به دلیل حل مشکلات مردم جلسه داشتیم، آثار این اختلاف را می دیدیم، عنوان کرد: منتها در ابتدای کار، دولت یازدهم استراتژی خاصی برای توجیه ناکامی اش در دو سرفصل برای خود تعریف کرده بود که کارها را ذیل این دو عنوان پیش می برد، ابتدا ربط دادن مشکلات به دولت قبلی بود، دومی هم هجمه به منتقدین تحت عناوین مختلف اعم از بی سواد و غیره بود.
وی با بیان اینکه تحت این عناوین اختلافات علنی نمی شد و سرپوشی برای آنها قرار داده شده بود، ادامه داد: طی این مدت دولت حول محور برجام برای اعضای خود وحدتی ظاهری و کاذبی ایجاد کرده بود، که از دور قابل مشاهد نبود ولی همان طور که گفتم کسانی که از نزدیک با دولت سرو کار داشتند، آن را لمس می کردند.
بارها پیش آمده بود که نزد وزیری می رفتیم و او نسبت به وزیر دیگر ایرادات خود را مطرح می کرد و گاها ً خشم خود را بروز می داد. ولی سعی داشتند این ناهماهنگی ها درز نکند.
آلیا با بیان اینکه در پسا برجام ابرهای دولت ساخته کنار رفتند، اختلافات علنی و حقایق مشخص شد، افزود: در این دوران غیر از نزدیکان و منتقدین عملکرد دولت که با درایت متوجه مشکلات دولت بودند، به مرور پرده ها کنار رفت و مشکلات عیان شد و این اختلافات محرمانه به سطح جامعه کشیده شد، که متاسفانه دود آن در وهله نخست به چشم مردم جامعه می رود که با امید زیاد به این دولت رای داده بودند تا مشکلاتشان مرتفع شود.

۱۳۹۵/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...