نسخه چاپی

كشتار فجیع در زندان آمازون/ 4 نفر سر بریده شدند

ماجرای شورش در زندان برزیل به قتل عام خونین تبدیل شد و در جریان شورش در زندانی در شهر مانائوس واقع در ایالت آمازون آن كشور، حداقل ۵۶ نفر كشته شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از ایران آنلاین،این شورش روز یکشنبه آغاز شد، اما به گفته مقام‌های پلیس اکنون پایان یافته است.
مقام‌های پلیس می‌گویند اوایل روز دوشنبه زندانیان اسلحه خود را تسلیم کردند و آخرین گروگانهای بازمانده را هم آزاد کردند و به این ترتیب شورش پایان یافت.
در جریان شورش در مجموع ۱۲ زندانبان به گروگان گرفته شده بودند. بنابر گزارش‌ها تعدادی از زندانیان فرار کرده‌اند.
به گفته یکی از کشیش‌های زندان، شورش به دنبال بروز درگیری میان زندانیانی از دارودسته های رقیب رخ داد.
برزیل چهارمین جمعیت بزرگ زندانی در جهان را دارد.
عده زندانیان در برزیل حدود ۶۰۰ هزار نفر است و زندان‌های آن کشور با مشکل ازدحام مواجه‌اند.
هنگامی که شورش در بعد از ظهر روز یکشنبه آغاز شد، ۶ جسد بدون سر به روی حصار زندان "آنیسیو جوبیم" پرتاب شد.
"آنیسیو جوبیم" بزرگترین زندان آیالت آمازون، برای نگهداری ۴۵۴ زندانی بنا شده است، اما تصور می‌شود که حدود ۶۰۰ زندانی در آن نگهداری می‌شوند.
آخرین آمار رسمی این زندان - مربوط به ماه اکتبر - حاکی است که در آن تاریخ ۵۸۵ زندانی در این محل حبس بوده‌اند.
هر بار که دارودسته‌های رقیب در زندان درگیر می‌شوند ده‌ها نفر جان خود را از دست می‌دهند و عده‌ای دیگر هم مجروح می‌شوند.
در ماه اکتبر، حداقل ۲۵ زندانی در زندانی در شهر بوآویستا کشته شدند و ۷ جوان زندانی هم در جریان شورشی در کاروآرو جان خود را از دست دادند.

مقام ها می گویند که نبرد میان گروه های تبهکار رقیب بر سر کنترل زندان ها و مسیرها قاچاق مواد مخدر به شورش در ندامتگاه آنیسیون جوبیم دامن زد.
سرجیو فونتس وزیر امنیت ایالتی آمازوناس به خبرنگاران گفت: "این فصل دیگری از جنگ خاموش و بی رحمانه قاچاق مواد مخدر است."
او افزود که این درگیری ها ظاهرا میان اعضای گروه محلی اما قدرتمند موسوم به "خانواده شمال" و رقیب آن "فرماندهی پایتخت اول" بزرگترین گروه تبهکار مستقر در سائوپائولو در جنوب شرقی کشور روی داده است.
گفته می شود که "فرماندهی پایتخت اول" به درخواست متحد خود گروه قاچاق "فرمان سرخ" که در ریو دو ژانیرو قرار دارد و دومین گروه بزرگ قاچاق در برزیل است به اعضای "خانواده شمال" حمله کرد.
با شروع شورش اجساد بی سر شش نفر از روی حصار زندان بیرون انداخته شد. زندانیان سلاح های خود را دوشنبه تسلیم و ۱۲ محافظ زندان را آزاد کردند.
مقام ها حفره ای در دیوار زندان پیدا کرده اند که گفته می شود سلاح ها از طریق آن به دست زندانیان رسید. چند سلاح و تونل در زندان پیدا شده است.
پلیس تصاویری از اجساد سوخته و خونین که در یک حیاط زندان روی هم انبار شده بود را نشان داده است. چند تونل هم پس از شورش در زندان کشف شده.
برزیل با ۶۰۰ هزار زندانی چهارمین جمعیت بزرگ زندانیان در جهان را دارد. ازدیاد جمعیت از مشکلات اصلی زندان ها است و شورش های زیادی در آنها اتفاق می افتد.
گزارش ها حاکیست که ظرفیت ندامتگاه آنیسیو جوبیم ۴۵۴ نفر است اما ۱۲۲۴ زندانی داشت.
در سال ۱۹۹۲ به هنگام مقابله با شورشی در زندان کاراندیرو در سائو پائولو ۱۱۱ زندانی کشته شدند که بیشتر آنها را ماموران کشتند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...