نسخه چاپی

درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریكا هیچ مدركی وجود ندارد

سخنگوی رئیس‌جمهوری منتخب آمریكا وجود هرگونه مدركی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات این كشور و سرقت اطلاعات را رد كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، سخنگوی دونالد ترامپ نامزد ­پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز دوشنبه گفت هیچ مدرکی دال بر سرقت رایانه‌ای روسیه به منظور تحت الشعاع قرار دادن نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود ندارد و نتیجه گیری عجولانه در این خصوص پیش از دریافت گزارش اطلاعاتی نهایی، غیرمسئولانه است.

به گزارش رویترز، شان اسپایسر که این اظهارات را در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز بیان می کرد افزود هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا مداخله کرده باشد.

وی تصریح کرد ترامپ گزارش اطلاعاتی در این خصوص را اواخر این هفته پس از تکمیل شدن دریافت و بررسی خواهد کرد. ترامپ روز شنبه درمورد تصمیم عجولانه درخصوص مقصر دانستن روسیه برسر سرقت رایانه ای ایمیل های آمریکا هشدار داد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در ارتباط با ادعاهای مطرح شده درخصوص دست داشتن کرملین در سرقت رایانه ای علیه آمریکا به منظور کمک به پیروزی ترامپ و شکست هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات آمریکا، 35 تبعه روس را به اتهام به جاسوسی، از آمریکا اخراج و تحریم هایی را علیه دو دستگاه اطلاعاتی روسیه اعمال کرد.

پیشتر شان اسپایسر مشاور ارشد دونالد ترامپ روز یکشنبه در مصاحبه با ای بی سی، تاکید کرد: کاخ سفید احتمالا به طور نامناسبی 35 دیپلمات روس را به اتهام جاسوسی مجازات کرده و دستور اخراج آنها را صادر نموده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ترامپ از سرویس های اطلاعاتی آمریکا درباره اخراج دیپلماتهای روسی، سئوالاتی را خواهد پرسید.

دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا روز شنبه در سخنانی تاکید کرد: می خواهم نهادهای اطلاعاتی را زیر فشار قرار دهم تا مطمئن شوم دستگاه های اطلاعاتی بر پافشاری خود در خصوص نقش داشتن روسیه در حملات سایبری به انتخابات ریاست جمهوری 2016 ، اشتباه نکرده اند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...