نسخه چاپی

طلاق سونامی خاموش در كشور است

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: طلاق را می‌توان همان سونامی خاموش برشمرد كه گریبانگیر خانواده‌های ایرانی شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس از قم، احد جمالی صبح امروز در جلسه کارگروه زنان که در استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد 10 درصد از آمار ازدواج در استان قم کم شده و در مقابل آن چهار درصد طلاق افزایش‌ یافته که نشان می‌دهد وضعیت در سایر استان‌های کشور بدتر است و این مسئله را می‌توان همان سونامی خاموش برشمرد که گریبانگیر خانواده‌های ایرانی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها چهار تا پنج درصد از جمعیت استان قم در روستا زندگی می‌کنند، گفت: بر اساس تحقیقات یک درصد طلاق‌ها در روستاها رخ می‌دهد که نشان از آن است که زندگی‌های سنتی و بی‌آلایش مانعی جدی برای طلاق است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم بیان کرد: آمار بالای طلاق در شهر نشان از آن است زندگی شهری با توجه به رویکرد مدرنیته‌ای که دارد، رشد طلاق در آن با افزایش روبه‌رو بوده است.

جمالی ادامه داد: بحث طلاق در مقطع زمانی فعلی بسیار پیچیده است و نیازمند تحقیقات علمی بسیاری است و لازم است جامعه آماری صحیح از منابع معتبر به دست بیاید تا بتوان روی آن آمارها تصمیم جدی گرفته شود.

وی تأکید کرد: ما آمادگی داریم با پژوهشگرانی که قصد دارند در زمینهٔ مشکلات طلاق در قم تحقیق کنند، همکاری لازم را داشته باشیم تا بتوانیم به خروجی مطلوبی دست پیدا کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم ادامه داد: بحث طلاق، بحثی حاکمیتی است و رهبری به آن بیش‌ از پیش تأکید کرده و دولت نیز مصمم است تا در این زمینه راهکاری جدی بیندیشد.

جمالی اضافه کرد: باید نتیجه تحقیقات تا پایان سال جاری به اطلاع دولت برسد تا در ارتباط با این پروسه پیچیده تصمیمات لازم اتخاذ شود و برای به نتیجه رسیدن لازم است چندین سال کارهای علمی و عملی صورت بگیرد.

۱۳۹۵/۱۰/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...