نسخه چاپی

تاكید عراق بر گسترش روابط اقتصادی با ایران

«سلمان الجمیلی» سرپرست وزارت بازرگانی عراق روز سه شنبه بر تمایل كشورش جهت پیشبرد و گسترش روابط اقتصادی با ایران تاكید كرد.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از شبکه خبری «الموقف العراقی» نوشت: الجمیلی گفت: عراق مایل است با کشورهای صادرکننده کالا به ویژه ایران تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کند.

وزارت بازرگانی عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سلمان جمیلی در بغداد با هیات اقتصادی ایران به ریاست مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت و معدن و تجارت دیدار و گفت وگو کرد. این هیات مرکب از نمایندگان بخش خصوصی ایران و اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق است.

الجمیلی بر لزوم ادامه مذاکرات دوجانبه که پیشتر در تهران آغاز شده و حرکت به سمت دریافت نتایج مثبت برای گسترش روابط میان دو کشور همسایه تاکید کرد.

وی همچنین به نشست های اخیر حوزه بازرگانی عراق با هیات تجاری ایران اشاره کرد و گفت: گفت وگو با هیات ایرانی در قالب سه محور تمرکز یافت که برجسته ترین آن را تعرفه گمرکی میان دو کشور تشکیل می دهد.

سرپرست وزارت بازرگانی عراق در عین حال توضیح داد که برطرف کردن تعرفه گمرکی جزو اختیارات دولت و پارلمان است و نیاز به مصوبه های سیاسی دارد تا در قالب پیش نویس قانون جهت تصویب تقدیم پارلمان شود.

به گفته الجمیلی، لزوم پذیرش کالاهای ایرانی بر اساس معیارهای عراق دیگر محور مورد مذاکره با هیات تجاری ایران بود و قرار شد دو طرف در خصوص شیوه کار بر اساس معیارهای یاد شده به توافق برسند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...