نسخه چاپی

ادیب یزدی در گفتگو با نما:

مسئولین در مقابله با تهاجم فرهنگی ضعیف عمل می كنند

عکس خبري -مسئولين در مقابله با تهاجم فرهنگي ضعيف عمل مي کنند

كارشناس مذهبی، گفت:لازم نیست دشمن عملیات و هزینه ای انجام دهد، هر محصول ضد فرهنگی به كشور بفرستد، نتیجه گرفته، اگر سنگی هم پرت كند، همان نتیجه بمب را می گیرد، چون در دفاع ضعیف هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب یزدی، کارشناس مذهبی، در خصوص راهکارهای مبارزه با هجمه فرهنگی علیه نظام، به نما گفت: نکات بسیاری در افسار گسیختگی فرهنگی وجود دارد، یکی از نکات مهم این است که بسیاری از افراد تاثیر گذار مانند روحانیون را کنار گذاشتیم و آنها را از تاثیر گذاری محروم کردیم.
وی ادامه داد: این اقدام، بدون مطالعه، حساب و کتاب بود که انجام شد، در حال حاضر عده زیادی از علما، اساتید دانشگاهها و دلسوزان جامعه به جهت اینکه هیچ موقعیت فرهنگی به آنها داده نشده است دلسرد شده اند
ادیب یزدی با بیان اینکه یک نوع انحصار طلبی و بی نیاز انگاری نسبت به فرهیختگان جامعه گریبانگیر برخی دستگاهها شده است و خاطر نشان کرد: همین باعث شده است، افراد موثر و فرهیخته کنار بروند و افراد نا آشنا به مسائل فرهنگی و تخصص این کار را ندارند، با راهکارهای ابتدایی در راس قرار بگیرند.
وی حرکتهای فرهنگی که متصدیان امر فرهنگ کشور تصمیم گیری می کنند را دارای هماهنگی ندانست و تصریح کرد: این متصدیان در نفی یکدیگر گام بر می دارند، هر کدام راهکار جداگانه ای برای پیش برد اهداف خود بکار می گیرند، در کشور این چندگانه اندیشی و مدیریت متعارض در حد کلان لطمات جبران نا پذیری می زند که البته نیازمند همزاد اندیشی و هم افزایی هستیم، نهادی بایستی متصدی این امر شود و بین نهادها یک همگونی، همراهی و هماهنگی ایجاد کند که متاسفانه جای چنین نهادی به شدت خالی است.
ادیب یزدی با بیان انتظار خود از نماز جمعه تهران و ائمه جمعه آن، بیان کرد: وظیفه اصلی نماز جمعه ایجاد هماهنگی بین نهادهای فرهنگی کشور و ارائه راهکار مشخصی در جهت پیگیری مسائل وانجام کار علمی و تحقیقاتی در مورد مسائل کلان فرهنگی است.
کارشناس مذهبی، در مورد همجه دشمن، گفت: هجمه دشمن زمانی موثر می شود که کشور در دفاع ضعف داشته باشد و اگر همه آماده دفاع باشیم، احدی جرات هجمه نمی کند اما چون در دفاع ضعف داریم و آن را نمی بینیم یا نمی خواهیم ببینیم، از خود موجودات افسانه ای می سازیم که هیچ کس نمی تواند به ما ضربه بزند، در حالی که در خیالات سیر می کنیم، اصلا لازم نیست دشمن عملیات و هزینه ای انجام دهد، هر محصول ضد فرهنگی به کشور بفرستد، نتیجه گرفته، اگر سنگی هم پرت کند، همان نتیجه بمب را می گیرد، چون در دفاع ضعیف هستیم.
ادیب یزدی خاطر نشان کرد: به نظر من به جای اینکه به هجمه دشمن بیاندیشیم به تقویت نقاط دفاعی و نقاطی که ضعف داریم رسیدگی کنیم.

۱۳۹۵/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...