نسخه چاپی

سفیر آمریكا در منامه: در شرایط كنونی تمركز ما بر اجرای برجام است

سفیر آمریكا در منامه پایتخت بحرین ضمن تأكید بر ضرورت تعامل با ایران در منطقه، گفت كه در شرایط كنونی تمركز اصلی بر اجرای برجام است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «ویلیام روبوک» با اشاره به اینکه هرگز نمی‌تواند درباره اقدامات دولت جدید آمریکا پیش‌بینی بکند، تأکید کرد که با این وجود تمرکز اصلی بر استمرار اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

وی در مصاحبه با روزنامه الوسط بحرین، در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا روی کار آمدن دولت جدید آمریکا بر موضوع توافقنامه هسته‌ای ایران تأثیر خواهد داشت؟ گفت: روال اینگونه توافقنامه‌های بین‌المللی این است که در دولت‌هایی که تغییر می‌کنند، همچنان اجرا می‌شود و مورد توجه است به خصوص اگر این توافقنامه‌ها در حال اجرا باشد و برای ما روشن است که این توافقنامه مفید بوده و برای دیگر کشورها نیز الزام‌آور است زیرا باعث می‌شود از روش‌هایی پیروی کنند که کمک‌کننده است.

وی به اظهارات «جان کری» وزیر خارجه آمریکا درباره اینکه وجود ایران بدون توان تسلیحات هسته‌ای به حل دیگر مشکلات مرتبط با ایران کمک می‌کند، اشاره کرد و گفت که ضروری است که ما با ایران در منطقه تعامل داشته باشیم زیرا این مشکلات تمام نشده است.

وی در عین حال به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد « فعالیت ایران که عامل بی‌ثباتی است همچنان باعث نگرانی بزرگی برای ماست».

ویلیام روبوک در خصوص پیش‌بینی‌ها درباره دونالد ترامپ که قبلا نه عضو دولت بوده نه عضوی از کنگره آمریکا، گفت که «نمی‌توانم سیاست آینده را توصیف کنم». سفیر آمریکا توضیح داد که به صورت سنتی، سیاست خارجی از دولتی به دولت دیگر ادامه می‌یابد... سیاست خارجی آمریکا صرفا نتیجه عمل رئیس جمهور نیست بلکه نتیجه واکنش‌ها و ترتیبات و روابط بی‌شماری میان دیپلمات‌های ما و دیگر کشورها و نمایندگان تجاری و نظامی و عوامل دیگر است. هر دولتی که می‌آید برخی سیاست‌هایی دارد اما به شکل کلی، اهداف سیاست خارجی ما مثل منافع و ارزش‌های ما از دولتی به دولتی دیگر ادامه می‌یابد.

سفیر آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا بعد از سخنان ترامپ درباره مسلمانان، جامعه مسلمان باید نگران باشد گفت که «رئیس جمهور اوباما و وزیرخارجه (جان) کری خیلی روشن بیان کردند که قانون مهاجرت و لیست‌های آن در آمریکا علیه گروههای خاصی نیست.. آدابی از قدیم در این خصوص رعایت می‌شود که من مطمئنم باز هم ادامه خواهد یافت.

او توضیح داد که «عدم تبعیض و (رعایت) مساوات رکن اصلی ارزش‌های آمریکا و بلکه سیاست‌های مهاجرت و ورود به کشور است و وزارت خارجه تعهدات خود در تعامل با (اتباع) همه ادیان را با احترام ادامه می‌دهد».

۱۳۹۵/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...