نسخه چاپی

پزشكیان: همه مردم حق استفاده یكسان از سفره سلامت را دارند

نایب رئیس مجلس با تأكید بر اینكه سفره باید برای تمامی مردم یك سفره را به خصوص در بخش سلامت پهن كرد، گفت: اینكه نماینده، دولت و قوه قضائیه یك بیمه داشته و مردم یك بیمه دیگر داشته باشند درست نیست. وظیفه حاكمیت دادن خدمت به همه آحاد مردم حتی فرد بیكار و بی‌پول است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، مسعود پزشکیان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) و به عنوان موافق پیشنهاد انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت، گفت: اگر بخواهید سیاسی حرف بزنید مشکلی حل نمی‌شود. این اختلافات بر اساس دو نگاه است. اینکه آیا انسان را کالا می‌دانید یا خیر و یا اینکه می‌توانید انسان را خرید و فروش کنید و به بازار بدهید و یا حرمت او را حفظ کنید، به انسان نباید به حکم کالا نگاه کرد. این صبحتم بدان معناست که خدمات دولت برای همه مردم اعم از فقیر و غنی و تمامی اقوام باید یکسان باشد و همه از حق سلامت برخوردار باشند.

وی افزود: حق نداریم برای خود یک سفره و برای مردم سفره دیگری پهن کنیم. حق نداریم سفره‌های مختلفی در سلامت برای مردم پهن کرده که اگر باور داریم سفره سلامت برای همه یکی است همه باید از این سفره برخوردار باشند نه اینکه من نماینده دولت و قوه قضائیه از یک بیمه و مردم فقیر از بیمه دیگر استفاده کنند. آنگاه در این شرایط بگوییم پول نداریم، اگر پول نداریم باید برای همه مردم و حتی مسئولان باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان، تأکید کرد: اینکه سفره‌ها و صندوق‌ها و بیمه‌ها متعدد باشد یک ظلم است و ما حق ظلم نداریم. این روند باعث شده در جامعه پزشکی یک نفر یک میلیارد حقوق و یک نفر یک میلیون درآمد داشته باشد. این نوع قانون نویسی باعث بی‌عدالتی و شرایط فعلی می‌شود.

پزشکیان تأکید کرد: اگر می‌پذیریم سیاست‌های کلی به خصوص در بخش سلامت باید برای همه یکسان باشد باید من نماینده و آن روستایی و بیکار نیز یک بیمه داشته باشیم نه اینکه با تعدد بیمه‌ها به مردم بگوییم پول نداریم.

وی در پایان گفت: انسان کالا نیست، حاکمیت موظف است برای کسی که بیکار است و پول ندارد نیز خدمات دهد و حق او را تضعیف نکند. در این باره مشخص آن است که از شعار دادن باید پرهیز شده و به مردم خدمت کنیم.

۱۳۹۵/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...