نسخه چاپی

عباس صلاحی در گفتگو با نما مطرح كرد:

عقیم سازی كارتن خواب ها پاك كردن صورت مسئله است/فرافكنی اصلاح طلبانه درباره پدیده فقر و كارتن خوابی

عکس خبري -عقيم سازي کارتن خواب ها پاک کردن صورت مسئله است/فرافکني اصلاح طلبانه درباره پديده فقر و کارتن خوابي

نماینده ادوار مجلس، گفت: صحبت خانم مولاوردی مبنی بر طرح عقیم سازی افراد كارتون خواب، پاك كردن صورت مسئله است.


عباس صلاحی، نماینده ادوار مجلس در خصوص اظهار نظر خانم مولاوردی مبنی بر طرح عقیم سازی زنان کارتن خواب، به نما گفت: علتهای مختلفی برای کارتون خوابی وجود دارد که شامل علت های شخصی ، عمومی، مهاجرت، فقر، بیکاری، اعتیاد و سطح آموزش پایین و.. است
نماینده ادوار مجلس با اشاره به صحبت خانم مولاوردی مبنی بر طرح عقیم سازی افراد کارتون خواب، تصریح کرد: این طرح در واقع پاک کردن صورت مسئله است. بجای اینکه راهکارهایی پیدا کنیم برای اینکه افراد مستعد و مبتلا به آسیب اجتماعی را از این ورطه نجات دهیم و آنها را به زندگی و جامعه برگردانیم، خانم مولاوردی چه توجیهی برای این صحبتشان دارند. سوال من این است با اجرایی کردن این طرح آیا مسئله کارتون خوابی ریشه کن می شود.
باید عاقلانه فکر کنیم، به دنبال این باشیم که آسیب های اجتماعی را کاهش دهیم.
نماینده ادوار مجلس به نقش تعیین کننده رفاه و عدالت اجتماعی، اشاره کرد و گفت: اگر این دو امر محقق شوند ، قطعا گامهایی موثری در رفع آسیب های اجتماعی برداشتیم و دیگر شاهد معضل کارتون خوابی نخواهیم بود.
وی با اشاره به موضوع گور خوابی ادامه داد: این افراد بر اثر آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و دیگر مسائل به این سمت کشیده شدند. دولت اگر بخواهد به صورت ریشه ای عمل کند باید وجه همت خود را بر فقر زدایی متمرکز کند و مهمتر از آن جلوگیری از حاشینه نشینی را در دستور کار دولت قرار دهد.
صلاحی با اعلام اینکه در حال حاضر، 12 میلیون جمعیت حاشیه نشین در سطح کشور داریم خاطر نشان کرد: این موضوع زنگ خطر بسیار بزرگی است، افرادی برای اشتغال، خانه و زندگی خود را در روستاها و شهرهای کوچک ترک می کنند و در مجاورت شهرهای بزرگ سکنی می گزینند که خود جزو مناطق آسیب پذیر است و افرادی که در حاشیه های شهرهای بزرگ زندگی می کنند، مستعد آسیبهای اجتماعی هستند.
صلاحی بیان کرد: باید به صورت ریشه ای در شهرهای کوچک و روستاها، شرایط ماندگاری ایجاد کنیم، مانع از مهاجرت شویم و این عمل بسیار مهمی است که از حاشیه نشینی جلوگیری می کند.
وی ادامه داد: تکدی گری و مشاغل کاذب زائده حاشیه نشینی هستند و برای اینکه از بین برود، مطمئنا برخوردهای قضائی با افرادی که مشاغل کاذب را ترویج می دهند، لازم است و قوانین باید در این جهت کمک کنند، منابع اعتباری لازم را نیز مجلس محترم به تصویب برساند.
وی در پایان گفت: قوه مجریه و قوه قضائیه دو بازوی پر توان با یک همت همگانی کمک کنند که حاشینه نشینی را ریشه کن کنیم.

۱۳۹۵/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...