نسخه چاپی

دولت موافق شفاف‌سازی حقوق‌ها نیست!

حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: مردم! بدانید دولت موافق شفاف‌سازی حقوق‌ها و مسائل مالی نیست و علیرغم حرف‌ها با شفاف‌سازی‌ها مخالفت می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس: حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعمال برخی فشارها از سوی دولت به نمایندگان برای ایجاد تغییر در ماده 35 برنامه ششم توسعه در خصوص شفاف‌سازی حقوق مدیران گفت: در جریان بررسی ماده 35 برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق و هم در صحن مجلس نماینده دولت به مخالفت با این ماده پرداخت.

وی افزود: پس از تصویب ماده 35 برنامه ششم در صحن مجلس نیز برخی شیطنت‌هایی صورت می‌گیرد و فشارهایی به نمایندگان وارد می‌شود که این ماده به نوعی بی‌اثر شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ما از پیشنهاد آقای رئیس‌جمهور برای شفاف‌سازی استقبال می‌کنیم اما متاسفانه ما شاهد رفتاری متناقض در این باره از سوی دولت هستیم.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: من به عنوان نماینده مجلس می‌گویم که هزینه ساخت جکوزی در نهاد ریاست جمهوری مشخص شود که چه مقدار هزینه شده و چه مقدار ساخت آن ضرورت داشته است.

وی افزود: باید بررسی شود که 5 میلیون تومانی که به کارکنان فرودگاه‌های کشور داده شده منبع آن از کجاست و حتی گفته شده 3 میلیون تومان دیگر نیز به آنها پرداخت می‌شود و از سوی دیگر مشخص شود که 33 هزار میلیارد تومان درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها که مازاد بر اعتبار مربوط به پرداخت یارانه نقدی بوده و به خزانه‌داری واریز نشده و اطلاعات آن ثبت نشده که این اقدام مغایر با اصول 52 و 53 قانون اساسی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در بحث حقوق‌های نجومی نیز با دستورالعمل یکی از معاونین رئیس‌جمهور و یکی از وزرا سقف حقوق مدیران و مقامات تا 20 میلیون تومان افزایش یافته و گفته می‌شود برخی از این موارد توسط رئیس قوه انجام شده و باید شفاف‌سازی شود که این دستورالعمل‌ها توسط چه کسی صادر شده است.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر دستگاه‌هایی که امروز برای رصد ارتباطات تلفنی و موبایل و غیره وارد نهاد ریاست جمهوری شده از کدام کشور آورده شده و چه مقدار برای آن هزینه شده و اعتبارات آن از کجا آورده شده است.

وی افزود: این اعمال فشارها با چند هدف صورت می‌گیرد. اول اینکه فضایی ایجاد شود تا کسی جرات نکند به حریم افرادی که تخلفات مالی را مرتکب شدند وارد شده و بخواهد آنها را محاکمه کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت:‌ از سوی دیگر آقای رئیس‌جمهور در آخرین گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم حتی به اعتراف رسانه‌های حامی دولت نتوانست پیام جدیدی را برای مردم داشته باشد و به نظر می‌رسد برخی از این فرافکنی‌ها افکار عمومی را به مسائل حاشیه‌ای معطوف کند تا به مشکلات و مسائل معیشتی خود توجه کمتری داشته باشند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...