نسخه چاپی

ذوالنور: روحانی چتر حمایت از برادرش را بردارد

امروز 46 نفر از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای از هیأت رئیسه خواستار سوال از رئیس جمهور شدند؛ اگر در مورد این فرد موضوعی مطرح نیست، رئیس جمهور باید چتر حمایتی خود را برداشته و به قوه قضائیه اجازه ورود دهد.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذالنور امشب در نشست سیاسی که به مناسبت دهه بصیرت در مسجد انصارالحسین قم برگزار شد، با بیان اینکه نسبت به واژه بصیرت برداشت‌های مختلفی مطرح می‌شود، اظهار کرد: بر اساس تعابیر شخصی از بصیرت هر فردی در جامعه اسلامی بصیر است و در این راستا برخی از افراد پیشکسوت بودن خود را عامل بصیرت و آگاهی می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه در نگاه برخی افراد معنای بصیرت داشتن جایگاه سیاسی و اجتماعی است، اضافه کرد: بر اساس گفته‌های امام علی(ع) چشم نداشتن، از بصیرت نداشتن بهتر است و فردی که چشم دارد نمی‌تواند الزاما بصیرت نیز داشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی از افراد در دفاع مقدس بصیر بوده اما آنها در فتنه 88 بصیرت لازم را نداشته‌اند به همین علت نتوانستند راه حق را تشخیص دهند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی بصیرت همانند قطب نماست، تصریح کرد: بصیرت در هر عرصه‌ای متفاوت است به همین علت یک فرد نمی‌تواند در همه عرصه‌ها بصیر باشد.

ذالنور با تاکید بر اینکه علاقه‌های دنیوی انسان را از توجه به آخرت باز می‌دارد، خاطرنشان کرد: افرادی که بصیر هستند الزاما بصیرانه عمل نمی‌کنند چرا که برخی موانع سر راه آنها قرار دارد از جمله اینکه دیگران مانع از عمل آنها می‌شوند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه با استفاده از ابزار مختلف به دنبال تاثیرگذاری بر افکار جوانان هستند، عنوان کرد: استکبار حقایق را تغییر داده به همین علت ناهنجاری‌ها در جامعه به شیوه گسترده رواج یافته است.

ذالنور امام محوری را عامل اصلی بصیرت خواند و گفت: در دوران کنونی ولایت فقیه محور بصیرت است هر چند این فرد معصوم نیست اما به عنوان حجت برای مردم جامعه اسلامی است چرا که این شخصیت به عنوان راهنما، حکم‌شناس، خداشناس و دین‌شناس دارای ابزار مناسب برای راهنمایی جامعه است و کمتر از دیگران اشتباه می‌کند.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی به جایگاه ولایت فقیه در روایات دینی اشاره کرد و افزود: ولایت فقیه حجت جامعه اسلامی است و بر اساس آموزه‌های دینی مردم باید از ولی فقیه خود تبعیت کنند.

وی با تاکید بر اینکه اجتهاد در مقابل عقل و عمل به تشخیص خود با وجود ولایت فقیه نشان از قرار داشتن انسان در دره بی‌بصیرتی است، مطرح کرد: اطاعت از ولی فقیه به معنای کورکورانه عمل کردن نیست بلکه اوج عقل و فهم است.

ذوالنور با بیان اینکه فرد مجتهد نیز می‌تواند در دره بی‌بصیرتی سقوط کند، مطرح کرد: برخی در روستاهای دور افتاده کشور دارای بصیرت هستند اما برخی دیگر با امام زندگی کرده اما بدون بصیرت هستند.

وی شناسایی حق از باطل را عامل دوم بصیرت را دانست و ادامه داد: ارتباط فکری، اندیشه‌ای، اطاعت از اصول و آرمان‌ها ملاک‌های اصلی فرد بصیر است؛ رهبر انقلاب اسلامی طی دو سال متوالی در 14 خردادماه شاخص‌های خط امام خمینی(ره) را مطرح کردند اما برخی زیر پرچم عده‌ای دیگر شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را مطرح کردند، هر چند این افراد برای ایران نیز جان نمی‌دهند اما به دنبال نفی روحیه استکبارستیزی و مستضعف‌خواهی امام خمینی(ره) هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افرادی که مخالف ولایت فقیه شعار می‌دهند هیچ بویی از بصیرت نبرده و نسبت آنها با امام خمینی(ره) کاربردی برایشان ندارد چراکه آنها از مسیر امام جدا هستند.

وی با اشاره به اینکه خشم دشمن از مردم نشان از عملکرد درست آنها است، تصریح کرد: افراد با بصیرت باید بدانند که دشمن از کدام جریان داخلی حمایت می‌کند چرا که بر اساس شاخص‌های بصیرت اگر دشمن از فردی تعریف کرد در واقع آن فرد خواسته‌های دشمن را دنبال می‌کند.

ذالنور با بیان اینکه دشمن برای اصحاب فتنه هزینه‌های بسیاری کرده است، عنوان کرد: اینکه رژیم استکباری از مسؤولان ما تعریف می‌کند نشان می‌دهد که مسؤولان تغییر جهت داشته به همین علت دشمن به آنها امیدوار شده و در وجودشان به دنبال اهداف خود است.

وی به جسارت نااهلان به امام حسین(ع) در فتنه 88 اشاره کرد و گفت: سران فتنه اهانت به امام حسین(ع) را محکوم نکردند چرا که می‌خواستند حرکت خود را ادامه دهند. برای مثال 120 نفر از دانشگاهیان به دیدار خاتمی رفتند و او در این دیدار به آنها گفت که فتنه‌ها را باید به دانشگاه‌ها کشید.

ذالنور خاطرنشان کرد: در زمانی که گره زلف سران فتنه با نظام سلطه برای مردم نمایان شد برخی فریب خوردگان از آنها جدا شدند به همین علت حماسه 9 دی به جرقه‌ای برای نمایان کردن عقده‌های مردم تبدیل شد.

وی از فراخوان هاشمی رفسنجانی برای حضور فتنه‌گران در نماز جمعه یاد کرد و گفت: مردم با نگاه به اینکه فتنه‌گران تا صفوف نخست نماز جمعه با کفش حضور داشتند متوجه شدند که این افراد به دنبال مقاصد سیاسی بوده و اهداف خود را از نظام سلطه نشأت گرفته‌اند.

ذالنور با تاکید بر اینکه منظور از سران فتنه فقط دو فتنه‌گر خاص نیست، عنوان کرد: افرادی دیگری هستند که با امکانات نظام برای تخریب دستاوردهای مردم تلاش می‌کنند؛ سران فتنه خدمت قابل توجهی به انقلاب کردند چرا که در فتنه 88 چهره شخصیت‌های حقیقی بسیاری از افراد برای نظام اسلامی و مردم به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه جریان‌های ضد انقلاب حضور پرشوری در فتنه 88 داشتند، تصریح کرد: افرادی که تا دیروز به دنبال مخفی کاری بودند با عملکرد سران فتنه به میدان آمدند تا بتوانند از مردم انتقام بگیرند، ضد انقلاب باید چاکر و ممنون سران فتنه باشد چراکه سران فتنه نخ تسبیح انسجام ضدانقلابی‌ها شدند.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صحنه درگیری میان حق و باطل به خوبی در فتنه 88 قابل مشاهده بود، اضافه کرد: بنده از کروبی خواستم که اهانت‌های فتنه‌گران به امام حسین(ع) را محکوم کند اما این فرد گفت که به او ارتباطی ندارد؛ اگر فردی بویی از شاخص‌های بصیرتی حضرت امام خمینی(ره) برده بود به خوبی می‌توانست شرایط را درک کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی خواص آتش‌بیار فتنه شدند و به عنوان ستون خیمه ضد انقلاب برای تضعیف نظام گام برداشتند؛ هاشمی رفسنجانی در سفر به مشهد با جمعی از دانشجویان دیدار کرد و در این دیدار با بیان کردن حدیثی مبنی بر اینکه اگر مردم شما را نمی‌خواهند خودتان را کنار بکشید، مخالف ولایت فقیه جبهه‌گیری کرد چرا که این فرد به جای تاکید بر ولایت‌مداری دانشجویان به دنبال هدایت افکار عمومی مردم بوده است.

ذالنور با اشاره به استناد نادرست سخنان هاشمی رفسنجانی به حدیث مذکور گفت: با استقرار ولایت، ولی فقیه نیز باید این جایگاه الهی را حفظ کرده و در مسیر خود ایستادگی کند چرا که این اقدام دفاع از منصب الهی است و ولی فقیه نمی‌تواند به خاطر رنج خود کنار بکشد.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی تنها حکومتی بوده که به دنبال ظلم نیست، اظهار کرد: هاشمی رفسنجانی لیبرالیسم را تفسیر می‌کند و پناه برخی از خواص می‌شود؛ برخی دیگر از خواص سکوت کردند و با این اقدام بزرگترین ضربه را به نظام زدند در حالی که میان حق و باطل وسطی وجود ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گناه ساکتین فتنه کمتر از فتنه‌گران نیست، مطرح کرد: کمترین گناه خواص ساکتین فتنه کاشتن بذر تردید در دل مردم بود، با عملکرد آنها دشمن توان بیشتری برای اهداف خود پیدا کرد.

وی اضافه کرد: بر اساس تعابیر جامعه‌شناسان اگر خواص جامعه نقش خود را عمل نکنند و نتوانند مبانی و اصول را درک و آنها را در جامعه ترویج و اجرا کنند در این جامعه، نظام سیاسی به فروپاشی می‌رسد و اینکه عملکرد نادرست خواص نتوانست ضربه‌ای به جامعه اسلامی ایران بزند نشان از تفاوت جامعه نظام اسلامی با دیگر جوامع است چراکه در این جامعه رابطه میان مردم و رهبری همانند رابطه میان مردم و رئیس جمهور نیست بلکه اعتقادات مردم را به رهبری وصل کرده و رابطه میان این دو ستون رابطه مرید و مراد است.

ذالنور با اشاره به اینکه برخی خواص در فتنه 88 نان به نرخ روز خوردند، تصریح کرد: مردم روی جسد آنها پا گذاشتند و بی‌تفاوت نسبت به آنها از رهبری تبعیت کرده و حماسه 9 دی را خلق کردند. این عملکرد در دیگر رخدادهای تاریخی کشور نیز قابل مشاهده بوده است اما هرگاه رابطه میان رهبری و مردم کمتر شده جامعه نیز تضعیف شده است.

وی افزود: اگر رابطه میان مردم و رهبری قطع نباشد، رهبری می‌توانند بار مسؤولان و خواص را به دوش بکشند اما اگر مردم بصیرت نداشته باشند امام توسط دشمن به شهادت می‌رسد چرا که ولایت فقیه بالاتر از ائمه اطهار(ع) نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از دادن تذکرات مستمر به رئیس جمهور و دیگران در مورد لزوم پیگیری حقوق‌های نجومی یاد کرد و ادامه داد: تذکر داده شده اما گوش کسی بدهکار نیست در حالی که اکنون به مردم ظلم می‌شود؛ در ابتدای مطرح شدن فیش‌های نجومی رئیس جمهور در ضیافت افطار رهبر انقلاب اسلامی صورت مسئله را پاک کرده و از افشاگری‌ها گلایه کرد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از مدتی دولت موضوع شفافیت‌سازی را مطرح کرد و به گفته مسؤولان افرادی اخراج شده، افرادی نیز استعفا داده و برخی دیگر حقوق‌های دریافتی را به خزانه برگردانده‌اند اما اکنون با گذشت چند ماه شنیده می‌شود که در کل فسادی مطرح نبوده است، اگر این فساد نبود پس چرا این کارها را انجام داده‌اید.

ذالنور با اشاره به اظهارات اخیری که در مورد برادر رئیس جمهور مطرح شده است، گفت: امروز 46 نفر از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای از هیأت رئیسه خواستار سوال از رئیس جمهور شدند؛ اگر در مورد این فرد موضوعی مطرح نیست، رئیس جمهور باید چتر حمایتی خود را برداشته و به قوه قضاییه اجازه ورود دهد.

وی با تاکید بر اینکه بابک زنجانی به برخی ستادهای انتخاباتی کمک‌هایی داشته است، عنوان کرد: بنده از قوه قضاییه گلایه‌مند هستم چراکه این دستگاه نباید به دنبال ملاحظه‌کاری باشد.

ذالنور یادآور شد: قوه قضاییه باید علاوه بر رسیدگی به درخواست شاکی‌های عمومی به عنوان مدعی العموم باید در مورد حقوق‌های نجومی و دیگر فسادها و خلاف‌های سیاسی کار خود را دنبال کند.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه باید از جایگاه خود استفاده کند، مطرح کرد: برخی برای جلوگیری از بررسی پرونده‌ها طراحی کرده و به دنبال سر و صداهای کاذب هستند به همین علت قوه قضاییه بدون توجه به این سر و صداها باید با مشکلات برخورد جدی داشته باشند، یک وزیری که کارمند ساده بوده نباید اکنون بیش از هزار میلیارد تومان ثروت داشته باشد.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قوه قضائیه باید افزایش و کاهش ثروت مسؤولان را دنبال کند، گفت: برخی افراد به اسم خویشاوندان خود سند می‌زنند در حالی که قوه قضاییه باید بررسی کند تا مردم مزه عدالت را چشیده و از فشارها خارج شوند.

وی با تاکید بر اینکه شعار درمانی کاربردی ندارد، اظهار کرد: اگر در محکمه الهی مسؤولی را محاکمه کنند نمی‌تواند مشکلات را بر گردن رهبری بیاندازد و بگوید که ایشان سیاست لازم را مشخص نکردند چرا که ایشان بیش از هر مسؤولی به دنبال دغدغه مردم هستند.

ذالنور از برخورد شعاری مسؤولان با اقتصاد مقاومتی یاد کرد و ادامه داد: طی سال‌های اخیر رهبری از گزارش‌های اقتصاد مقاومتی رضایت خود را اعلام نکرده‌اند چرا که مباحث اصلی در گزارش‌های اقتصاد مقاومتی جایی ندارد و در حقیقت توانمندی داخلی رها شده و فقط نگاه به خارج است.

وی آمارهای ارائه شده در مورد اشتغال جوانان را نادرست خواند و تصریح کرد: اکنون در کشور هشت میلیون بیکار وجود دارد و نرخ طلاق در تهران به 36 درصد رسیده است که این موضوع برای جامعه ناهنجاری‌های بسیاری را به دنبال دارد.

ذالنور یادآور شد: برای پیگیری لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد رئیس جمهور طی سه ساعت کمیته ویژه بررسی را تشکیل داد، اگر این جدیت برای اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های اجتماعی وجود داشت می‌توانستیم به نتایج مطلوب‌تری برسیم؛ اگر دفاتر مسؤولان را بررسی کنیم نامه‌های چندین ماهه‌ای را خواهیم دید که مشکل جامعه را رفع نمی‌کنند در حالی که مسؤولان باید اهم و مهم کرده و به اولویت ها توجه داشته باشند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...