نسخه چاپی

آب‌های زیرزمینی گلستان در یك قدمی شوری

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینكه گلستان برای شالی‌كاری مناسب نیست، گفت: كشاورزی باید دانش‌بنیان باشد زیرا اصل در كشاورزی تكیه بر علم و دانش است.

به گزارش نما به نقل از میزان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: کشاورزی باید دانش‌بنیان باشد زیرا اصل کشاورزی بر اساس علم و دانش است.

وی ادامه داد: کشاورزی نیز نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و اینکه بخواهیم جان زمین را بگیریم که بخواهیم خودمان جان بگیریم کار درستی نیست و باید نحوه کشاورزی نیز به صورت آینده‌نگری باشد.

نورمفیدی بیان کرد: برنامه‌ریزی یکی دیگر از اصول کار در کشاورزی است و توجه به جغرافیای کشاورزی یک موضوع بسیار مهم و اساسی محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: باید توجه کرد که خاک، آب و هوای استان گلستان برای کشت چه محصولی مناسب است و باید مطالعات لازم در این راستا انجام شود تا رشد بیش از پیش را در بخش کشاورزی شاهد باشیم.

نورمفیدی گفت: من ناراحتم زیرا استان ما استان شالی‌‌کاری نیست زیرا آب‌های زیرزمینی را برای کشت شالی بیرون می‌کشند و آب‌های زیرزمینی ما در حال شور شدن است.

وی اضافه کرد: توسعه با این نگاه درست نیست و باید همه ما در راستای تبلیغ کشت درست تلاش کنیم و همه ما با تمام قوا بکوشیم تا با برنامه‌ریزی و نگاه درست در بخش‌های مختلف پیشرفت کشور به خصوص کشاورزی موفق باشیم.

روستاهای ما در گذشته مولد بودند

نورمفیدی گفت: روستاهای ما در گذشته مولد بودند اما امروز به مصرف کننده تبدیل شده‌اند که این یک خطر برای کشور است.

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: روستاهایی که امروز روی پای خود ایستاده‌اند باید مورد تقدیر و توجه مسؤولان قرار گیرند و حتی کشاورزان نمونه باید داشته‌ها و یافته‌های خود را به دیگران منتقل کنند تا همه بتوانند موفق شوند.

نورمفیدی در پایان ابراز کرد: کشاورزی خود یک عمل صالح است و ترویج کشاورزی خوب نوعی امر به معروف و امر به عمل صالح محسوب می‌شود و همه ما باید در این راستا تلاش بیش از پیش داشته باشیم.

۱۳۹۵/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...