نسخه چاپی

محمود بهمنی در گفتگو با نما:

اشتباه محاسباتی بانك مركزی، دلار را گران كرد/ مهار قیمت ارز دشوار نیست

عکس خبري -اشتباه محاسباتي بانک مرکزي، دلار را گران کرد/ مهار قيمت ارز  دشوار نيست

وظیفه بانك مركزی اعلام قیمت و مدیریت شناور دلار است اما با اقدامی كه بانك مركزی در بالا بردن نرخ دلار انجام داده قطعا بازار نیز به همان میزان قیمت دلار را افزایش می دهد.

محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم ساوجبلاغ در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار نما، در رابطه با افزایش قیمت دلار و سکه در بازار گفت: افزایش دلار ربطی به انتخابات ندارد و این موضوع، موضوع داخلی است.

وی در ادامه افزود: مسائل روانی است که بر قیمت دلار در کشور تأثیر می گذارد و باعث می شود تا قمیت دلار و ارز نسبت به ارزش پول ملی افزایش یابد.

بهمنی در ادامه با تأکید بر این مطلب که در بودجه سال گذشته نرخ دلار دو هزار و نهصد هزار تومان دیده شده بود اما در بودجه سال 96 سه هزارو سیصد تومان دیده شده است، گفت: اگر دولت سیصد تومان دلار را افزایش دهد بازار نیز پانصد تومان بر قیمت دلار می افزاید و معتقدم نیازی نبود تا دولت قیمت دلار را ما اصلا سه هزار و سیصد را اعلام کند و می بایست دو هزار نهصدهزار تومان را قیمت دلار در بودجه سال 96 در نظر می گرفت.

نماینده مردم ساوجبلاغ در خانه ملت به وظیفه بانک مرکزی اشاره کرد و بیان داشت: وظیفه بانک مرکزی اعلام قیمت و مدیریت شناور دلار است اما با اقدامی که بانک مرکزی در بالا بردن نرخ دلار انجام داده قطعا بازار نیز به همان میزان قیمت دلار را افزایش می دهد.

وی تأکید کرد: بانک مرکزی امروز دلار را در بانک ها به نرخ آزاد به فروش می رساند این رفتار بانک مرکزی نشان دهنده آن است که قیمت بازار را تأیید کرده در حالی که نباید این گونه باشد.

رئیس بانک مرکزی سابق گفت: کشورمان از لحاظ ارزی هیچ مشکل ارزی ندارد و راحت می شود قیمت ارز را برنرخ سابق باز گرداند اما این بازگرداندن تهمیدات لازم خود را می طلبد.

بهمنی در مورد تمهیدات لازم بانک مرکزی در بازگشت نرخ ارز به قیمت سابق، گفت: دامن نزدن به افزایش نرخ ارز یکی از تمهیداتی است که می تواند جلوی افزایش ارز بالای چهار هزارتومان را بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: وقتی سیستم بانکی دلار را با نرخ چهار هزار تومان بفروش برساند دیگر نمی تواند قیمت دلار را زیر چهار هزار تومان بفروشد و این بدان معنا است دولت قمیت ارز بازار را تأیید کرده است.

وی در خاتمه بار دیگر تأکید کرد: ما مشکل ارزی در کشور نداریم بلکه ذخائر ارزی و طلای کشورمان مناسب است تنها مقداری مسائل روانی بر افزایش نرخ دلار و سکه دامن زده است و بانک مرکزی وظیفه دارد این جو روانی حاکم بر بازار ارز و سکه را کنترل کند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...