نسخه چاپی

رییس فدراسیون بسكتبال در گفت و گو بانما:

بیدی نیستم كه با این بادها بلرزم

عکس خبري -بيدي نيستم که با اين بادها بلرزم

من بیدی نیستم كه با این بادها بلرزم. پست و مقام، موروثی نیست و اگر وزارت ورزش كه من تابع آن هستم، عذر مرا بخواهد در كمتر از 30 ثانیه فدراسیون را ترك می‌كنم.

محمود مشحون از آن دست رییس فدراسیون هایی است که بازنشسته است و به قول خودش با مجوز وزارت ورزش بر کرسی وزارت ورزش نشسته است. او می گوید اگر روزی وزیر ورزش عذر او را بخواهد کمتر از 30 ثانیه فدراسیون را تحویل شخص جدید می دهد و می رود. یکی از معضلات او این روزها لباس فرم ملی پوشان بانوان است که به معضلی برای فدراسیون بسکتبال تبدیل شده . همه اینها بهانه ای بود برای گفتگوی کوتاه با رییس فدراسیون بسکتبال.


 شایعاتی وجود دارد مبنی بر دوتابعیتی و بازنشسته بودن شما، این صحبت ها را قبول دارید؟

ایجاد حاشیه و اینکه شرایط داشتن پست ریاست فدراسیون بسکتبال را ندارم، کار عده‌ای خاص است که من انتظاری جز این از آنها ندارم در حالی که وضعیت من باید توسط وزارت ورزش تأیید شود. همه دنیا می‌دانند که من بازنشسته هستم. من 2 تابعیتی نیز نیستم. به نظر شما ممکن است وزارت ورزش از چنین موضوعاتی مطلع نباشد؟! این مسائل حدود یک سال است که مطرح شده و در این مورد باید از سجادی که این مسائل را مطرح کرده، بپرسید. این مسائل توسط کسانی مطرح می‌شود که جایگاهی در بسکتبال ندارند.

 ترس ندارید که با وجود این شایعات از تصدی فدراسیون بسکتبال کنار گذاشته شوید؟

من بیدی نیستم که با این بادها بلرزم. پست و مقام، موروثی نیست و اگر وزارت ورزش که من تابع آن هستم، عذر مرا بخواهد در کمتر از 30 ثانیه فدراسیون را ترک می‌کنم. این مشکل را تا حدودی در وزارت ورزش می‌دانم. البته همیشه گفته‌ام که تابع نظام و وزارت ورزش هستم و به مسئولیتی که دارم، افتخار می‌کنم. خوشحالم که تاکنون ذره‌ای کم فروشی نکرده‌ام. من به مسائل حاشیه‌ای توجهی ندارم و خودم را با مسائل مهم‌تر مشغول می‌کنم. من ریاست فدراسیون بسکتبال را با مجوز وزارت ورزش گرفته‌ام و جایی که قرار باشد مثل تراکتور کار می‌کنم و اگر قرار باشد که نباشم، ثانیه‌ای در رفتن معطل نمی‌کنم. در مجموع این حاشیه‌ها روی من تأثیری ندارد.


 لباس رسمی تیم بانوان انتخاب شد؟

مهلتی برای معرفی لباس رسمی تیم بانوان در کار نیست و این حرف‌هایی است که ساخته می‌شود. ما همه راه‌های ممکن را رفته‌ایم و شخص وزیر هم نامه‌ای برای رئیس فدراسیون جهانی بسکتبال نوشت. ما خارج از جلسه فیبا آسیا، نشستی اختصاصی با رئیس فدراسیون جهانی داشتیم، همه مشکلات را گفتیم و نامه وزیر ورزش را نیز تسلیم کردیم. مشکل لباس بانوان در جلسه آینده کمیته فنی فیبا مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

 برای آنکه از بسکتبال بانوان ما را از کنفدراسیون بسکتبال آسیا کنار نگذراند چه کارهایی کردید؟
 قرار است خانم لاروش (رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در تهران) روز چهارم اسفند شاهد برگزاری فینال لیگ برتر بسکتبال بانوان باشد. حضور وی می‌‌تواند در تصمیمات آینده کمیته فنی فدراسیون بسکتبال موثر باشد. خلاصه هر آنچه لازم بود را انجام دادیم. متاسفانه در داخل کشور به جای تقویت، ما را تضعیف می‌کنند. من آدم منظمی هستم و کارم را با دقت انجام می‌دهم ولی برخی مسائل از پیش طراحی شده توسط کسانی که منافعشان تأمین نمی‌شود به ما آسیب می‌رساند.


چرا مسابقات برای دختران بسکتبالیست تدارک دیده نشده است؟

اعلام میزبانی مسابقات کشورهای اسلامی را کردیم ولی هیچ کشوری شرکت نکرد، شهریان اعلام کرد که هزینه حضور تمام نواب رئیس کشورها را پرداخت می‌کند و از آنها دعوت می‌کند در یک جلسه حضور داشته باشند. ولی حتی یک نفر هم حاضر به شرکت در جلسه نشد. در حال حاضر نیز چیزی برای حاشیه‌سازی در بسکتبال گیر نیاوردن به موضوع بانوان چسبیده‌اند، قهرمانی جوانان و قهرمانی فیبا چلنج دیده نمی‌شود و از موضوع بانوان حاشیه‌سازی می‌کنند.


 قرار است ساختمان فدراسیون تغییر مکان دهد؟

با وزیر ورزش و معاون او، جلسه‌ای داشتم که در این جلسه مقرر شد دفتر فدراسیون بسکتبال هر چه سریع‌تر از حالت نه چندان مناسب خارج شود و مکانی در اختیار ما قرار بگیرد که در شأن 75 مدال آسیایی ما باشد. به همین خاطر، قرار است که فدراسیون کاراته به مجموعه آزادی برود و مکان این فدراسیون در مجموعه کشوری در اختیار ما قرار بگیرد.


لیگ امسال را تا به اینجا چگونه ارزیابی کردید؟

لیگ به خوبی پیگیری می‌شود. مربیان كار خود را به خوبی انجام می‌دهند. بازیكنان و داوران هم از عهده مسئولیت‌هایشان برآمده‌اند. به نظر من هرچه از آن می‌گذرد تیم‌ها هم هماهنگ‌تر شده و شاهد بازی‌های بهتری هستیم. ضمن اینكه هیچ تیمی حاشیه امنیت نداشته است. صدرنشین هم حتی باخت را تجربه كرده است. باید لیگ را به دو دسته تقسیم كرد. گروه بالای جدول كه در امنیت نیستند و تقابل بسیار خوبی دارند. گروه دوم كه پرتلاش ظاهر شده‌اند و از پیش‌باخته نیستند و حتی نگاه‌هایی به صعود دارند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...