نسخه چاپی

موافقت «پ.ك.ك» با عقب‌نشینی از «سنجار»

منابع نزدیك به حزب «كارگران كردستان» (پ.ك.ك) اعلام كردند كه این حزب با عقب نشینی عناصر خود از منطقه «سنجار» موافقت كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، منابع نزدیک به حزب «کارگران کردستان» (پ.ک.ک) اعلام کردند که این حزب با عقب نشینی عناصر خود از منطقه «سنجار» موافقت کرده است.

شبکه تلویزیونی «روداو» گزارش داد، «محمد امین بنجوینی» یکی از افراد وابسته به این حزب در این ارتباط گفت، منطقه کردستان عراق و پ.ک.ک در مورد عقب نشینی عناصر این گروهک از منطقه سنجار به توافق رسیده‌اند.

«مراد قیلان» از رهبران پ.ک.ک در گفت‌وگو با رسانه‌های محلی گفته است، پ.ک.ک با حزب دموکراتیک کردستان به توافق رسیده است و بعد از رفع خطر داعش در منطقه مذکور، از آنجا عقب نشینی خواهد کرد.

در همین راستا، «سوین دزیی» سخنگوی منطقه کردستان عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روداو اظهار داشت که حکومت منطقه کردستان عراق از پ.ک.ک پاسخ مثبتی در خصوص عقب نشینی دریافت کرده است.

وی افزود، تنها در مورد مکانیزم عقب نشینی عناصر پ.ک.ک بحث‌هایی باقی مانده است.

کریم النوری از فرماندهان الحشد الشعبی عراق و سخنگوی پیشین این نیروها پیش‌تر تاکید کرده بود که‌ این نیروها اجازه‌ حضور گروه‌های مخالف ترکیه‌ و ایران، از جمله‌ پ.ک.ک را در خاک عراق نخواهند داد.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه ماه گذشته اعلام کرده بود که کشورش برای مقابله با قدرت گیری عناصر حزب کارگران کردستان «پ.ک.ک» اقدامات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

وی همچنین گفته بود: «تروریست‌های پ.ک.ک از اوضاع نابه‌سامان منطقه سنجار واقع در شمال عراق استفاده کرده و در آنجا هسته‌ای برای خود تشکیل داده‌اند».

معاون نخست وزیر ترکیه نیز پیش از این گفته بود: اگر نیروهای «پیشمرگه» کردستان عراق نتوانند تروریست‌های «پ.ک.ک» را از شهر «سنجار» عقب برانند، ارتش ترکیه خود وارد عمل خواهد شد.

۱۳۹۵/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...