نسخه چاپی

ادامه جنایات آل خلیفه و سكوت جامعه بین المللی

با وجود سكوت جامعه بین الملل، طبیعی است آل خلیفه همچنان به نقض حقوق اولیه مردم بحرین ادامه ‌دهد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، جمعیت وفاق اسلامی بحرین از سکوت جامعه بین المللی در خصوص اقدام نیروهای امنیتی آل خلیفه به محاصره منطقه الدراز واقع در غرب منامه انتقاد کرد.

شیخ حسین الدیهی معاون این جمعیت گفت اقدام نیروهای امنیتی آل خلیفه به محاصره منطقه الدراز را می توان یکی از طولانی ترین محاصره‌ها در منطقه دانست. شیخ حسین الدیهی افزود: بیست هزار نفر در منطقه الدراز زندگی می کنند و نیروهای امنیتی بحرین این منطقه را محاصره کرده اند از این رو باید جامعه بین المللی سکوت خود را بشکند و دراین باره مواضع دو پهلو اتخاذ نکند. محاصره منطقه الدراز وحشیگری رژیم بحرین را به همه نشان داد."

رژیم آل خلیفه از مارس 2011 تا کنون سیاست‌های سرکوب علیه مخالفان خود در پیش گرفته است؛ به طوری که موجب انفصال از خدمت بیش از 4 هزار بحرینی شده است. این رژیم با نقض گسترده حقوق بشر و حبس‌های طولانی مدت قبل از محاکمه، با انتقاد شدید فعالان حقوق بشری مواجه شد.

به گزارش عفو بین الملل، بازرسان مستقل حقوق بشر اعلام کرده اند که سازمان‌های حقوق بشری در بحرین نتوانسته اند از مخالفان دولت آن کشور در برابر شکنجه حفاظت کنند و مخالفان زندانی از بهداشت و درمان بهره مند نیستند. براساس این گزارش، بررسی شکنجه مخالفان گاهی به بیش از دو سال طول می‌کشد و مجازات مقامات ارشد امنیتی رژیم بحرین، ممکن نیست. همچنین روابط نزدیک دو سازمان حقوق بشری با رژیم بحرین و رسیدگی نشدن به شکایات فعالان حقوق بشر موجب شده است به گزارش‌های مقامات رسمی، اعتمادی وجود نداشته باشد.

در این جهت اسکات ریکارد کارشناس سابق دستگاه­های اطلاعاتی آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی پرس تی وی اعلام کرده است: مردم بحرین به گونه ای بسیار مسالمت آمیز به پا خاستند اما جامعه بین المللی برای کمک به بحرینی ها هیچ کاری انجام نداد که علیه پادشاهی حاکم قیام کرده بودند. حکومت سلطنتی بحرین بدون هیچ مخالفتی از جانب جامعه جهانی به حکومت خودش ادامه می دهد. ایالات متحده و عربستان سعودی و همه کشورهای دیگری که در مسئله سوریه با هم متحد شده اند، از پادشاهی بحرین حمایت کرده اند. این درحالی است که حکومت بحرین شمار زیادی ازمردم را کشته یا زندانی یا محاکمه کرده است».

در سال گذشته بسیاری از مقامات آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی به بحرین سفر کردند. مهمترین این مقامات جان کری، وزیر خارجه و اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا و شاهزاده چارلز، ترزا می، نخست وزیر انگلیس و بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس بودند. ادامه تعامل کشورهای غربی به ویژه آمریکا، انگلیس و عربستان با آل‌خلیفه و نادیده گرفتن سرکوبگری‌ها علیه مردم بحرین به منافع این کشورها بر می‌گردد. زیرا بحرین یکی از خریداران عمده تسلیحات از انگلیس است. از طرف دیگر مهمترین پایگاه نظامی آمریکا و غرب در خلیج فارس در این کشور قرار دارد.

سازمان دیده بان حقوق بشر همچنین در سال 2016 اعلام کرد: رژیم آل خلیفه با استفاده از تجهیزات ساخت رژیم صهیونیستی که از شرکت "سیلیبریت " خریداری شده است - تلفن همراه فعالان بحرینی را شنود کرده و علیه آن‌ها در دادگاه استفاده می‌کند. سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که این تجهیزات برای از بین بردن امنیت هر تلفن همراهی از جمله رمز PIN و رمز ورودی، فراهم کردن امکان دست یابی به یادداشت‌ها، متون نامه‌ها و همه موضوعات و اطلاعات از جمله عکس‌ها طراحی شده اند.

بنابراین کشور‌های غربی برای حفظ منافع خود در بحرین، مانع رسیدگی به جنایات آل خلیفه در سازمان های بین المللی می‌شوند. بارها در شورای حقوق بشر جهت محکومیت رژیم بحرین اقداماتی صورت گرفته اما آمریکا، انگلیس، عربستان با لابی که در این نهاد دارند مانع صدور قطعنامه علیه این کشور شدند. نقض حقوق مردم بحرین نتیجه طبیعی چنین اقداماتی از جانب کشورهای غربی است.

۱۳۹۵/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...