نسخه چاپی

پست اینستاگرامی بعیدی‌نژاد درباره اهمیت دیپلماسی

حمید بعیدی‌نژاد سفیر كشورمان در انگلیس، در تازه‌ترین پست اینستاگرامی خود به اهمیت دیپلماسی در تعیین سرنوشت ملتها اشاره داشته است.

به گزارش نما ، در این پست آمده است:

در اين ايام به طور روزانه در انگليس بحثهاي مفصلي در خصوص نقش تعيين كننده و تاريخي ديپلماتها در مذاكرات سرنوشت ساز كشور و بسته بودن دست سياستمداران حتي در كشوري مثل انگليس در انتخاب فرد مناسبي كه تجربه مذاكره ديپلماتيك و دانش مربوطه را هر دو در خود جمع كرده باشد در جريان است. حتي نخست وزير نروژ همين امروز از اينكه انگليس هم از فقدان تيمي با تجربه در خصوص مذاكرات تجاري و حقوقي با اتحاديه اروپا رنج مي برد ابراز نگراني مي كند.

17-1-6-121331111.jpg


در اين روزها يكي از مهمترين بحثهاي سياست داخلي و خارجي بريتانيا تعيين مسئول تيم مذاكراتي اين كشور براي انجام مذاكرات خروج اين كشور از اتحاديه اروپاست. وقتي سفير قبلي اين كشور در مقر اتحاديه اروپا كه از متخصصين مباحث اتحاديه اروپا محسوب ميگرديد از اين پست استعفا داد موجي از نگراني كشور را دربر گرفت كه چه كسي قادر خواهد بود در اين مرحله حساس جانشين سفير قبلي شود و رهبري مذاكرات مهم خروج انگليس از اتحاديه اروپا در اين دوره سخت و حساس را به عهده بگيرد.

خانم ترزا مي نخست وزير ديروز براي پايان دادن به ابهامات و نگرانيها به سرعت مدير كل ارشد وزارت امور خارجه آقاي "تيم بارو" را به نمايندگي اين كشور منصوب نمود.

ما با آقاي "تيم بارو" در مذاكرات كميسيون مشترك برجام آشنا بوديم، هر چند به عنوان عاليترين مدير ارشد سياسي انگليس همين سال آخر به مذاكرات ملحق شده بود. بنده در لندن نيز در اين موقعيت جديد قبل از سال نو با وي در محل وزارت خارجه انگليس ملاقات كرده بودم. وي فردي با تجربه ميباشد وقطعا كار سختي در فراروي خود خواهد داشت.

اما آنچه اين نوع تحولات بار ديگر به ما ثابت مي كنند آنست كه در دنياي پر چالش امروز ديپلماسي جايگاهي مهمتر و نقشي روزافزون در تعيين سرنوشت آينده كشورها و ملتها پيدا كرده است. در كنار عوامل قدرت سخت كه از منابع مهم قدرت ملي محسوب ميشوند، ديپلماسي كماكان بزرگترين نقطه تبلور و قويترين عامل قدرت جنگ نرم شناخته می شود.

۱۳۹۵/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...