نسخه چاپی

اطلاع موساد و سیا از 11سپتامبر

معاون سازمان مركزی جاسوسی آمریكا اذعان كرد كه برنامه ریزی برای حادثه 11 سپتامبر یك توطئه و نیرنگ تمسخرآمیز بود كه در آمریكا شكل گرفت و موساد و سیا از آن اطلاع داشتند.

به گزارش نما به نقل از فارس، "سوزان لینداور" معاون پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا«سیا» در مصاحبه با شبکه المیادین از اطلاعاتی مهم درباره حادثه 11 سپتامبر پرده برداشت.

لینداور که در برنامه "در متن" حضور یافته بود به خانم زینب الصفار مجری این شبکه چنین گفت: آمریکا به منظور حمله به عراق سناریوی حوادث یازده سپتامبر را خلق کرد.

به گفته لینداور، اطلاعات آمریکا از جریان این حمله اطلاع داشت، ولی از زمان دقیق آن بی خبر بود.

در این مصاحبه تلویزیونی، لینداور بیان داشت که وی از پیش درباره این حمله هشدار داده بود و دکتر ریچارد فیوز، مدیر وی گفته بوده که این حمله در ماه آوریل 2001 صورت خواهد گرفت. لینداور معتقد است دلایلی در دست دارد که نشان می دهد ریچارد این موضوع را از زبان سیا و موساد شنیده است.

به گفته لینداور، فیوز از وی خواسته بود عراقی‌ها را تهدید نماید که در صورت عدم ارائه اطلاعات در خصوص ربودن هواپیما و یورش به مرکز تجارت جهانی به آنها حمله خواهد شد.

وی می‌افزاید من قبل از اینکه از طرف مسئولان بلندپایه آمریکا عراقی‌ها را تهدید کنم، به فیوز گفتم مرا معذور بدارید اما وی بر سرم داد کشید و گفت من نمی خواهم شما معذور باشید.

لینداور تأکید نمود که عراق خواهان همکاری در این زمینه بود، ولی جرج بوش پسر با گستاخی و بی شرمی تمام، تمایلی به این امر نشان نداد، چرا که می‌خواست مردم آمریکا و دیگر کشورها را وارد این جنگ سازد. دلیل وی و همراهانش این بود که عقلانیت ایجاب می‌کند که در صورت گسترش دامنه نبرد، تمام جهان در این معرکه وارد شود.

لینداور می‌گوید در این پیام به عراقی‌ها آمده بود: دستور حمله را جرج بوش، دیک چنی و دونالد رامسفلد صادر کرده‌اند.

خانم لینداور در ادامه می‌گوید: خبر حمله به عراق ماهها قبل، در نشست های مسئولان اطلاعات آمریکا مطرح شده بود.

معاون پیشین اطلاعات آمریکا می‌افزاید: اطلاعات دقیق مسئولان آمریکا از حمله به ساختمان تجارت جهانی آنها را واداشت تا در نیویورک حضور نیابند. وی می‌گوید ریچارد کلارک، رئیس واحد عملیات اطلاعات آمریکا در ششم اوت2001 جزئیاتی را درباره حمله (قبل از پیدایش) به جرج بوش پسر ارائه کرد، ولی وی آنرا به گوشه‌ای پرتاب کرد و گفت: الان خود را تبرئه کردی، آیا خوشحال نیستی؟ برویم گلف بازی کنیم.این دیدار در شرایطی صورت گرفت که اطلاعات آمریکا در واشنگتن در اوج آمادگی به سر می‌برد ولی رئیس جمهور از این گزارش بسیار دقیق، استقبال ننمود.

به گفته لینداور، توقف عملیات به سادگی امکان‌پذیر بود ولی به دلیل بی اعتنایی دولت و وجود دست های پشت پرده، ساختمان تجارت جهانی منهدم شد.

معاون پیشین اطلاعات آمریکا از حادثه 11 سپتامبر به نیرنگی تمسخر آمیز یاد کرده و می‌گوید: همگان شاهد برخورد هواپیماها به ساختمان بودند، حال آنکه عملیات انهدام به واسطه بمب های کنترل از راه دور و کار گذاشته در ساختمان صورت گرفت.

به گفته وی، در این حمله کامیون‌های مشکوک در مرکز تجارت جهانی در تردد بودند. این کامیون ها بمب‌های حرارتی را حمل می کردند که قادر بودند فولاد را آب کرده و در صورت آمیخته شدن با گوگرد دود و خاکستر تولید کنند. خاکستر این بمب‌های حرارتی 4 ماه بعد از انهدام برج های دوقلو باعث آتش سوزی‌هایی در این مکان شد.

این مقام آمریکایی تأکید می کند که موساد از جریان این حمله باخبر بود و محمد عطا «یکی از عاملان این حادثه» مزدور اطلاعات آمریکا برای این کار انتخاب شد.

وی می‌گوید متأسفانه این توطئه در ایالات متحده شکل گرفت. لینداور معتقد است که آمریکایی ها آمادگی درک واقعیت ها را داشتند ولی حکومت از ترس آنکه مبادا با خشم و نفرت و اعتراض آن‌ها مواجه شود از بیان واقعیات خودداری کرد. در هر صورت باید گفت سیاستمداران همیشه در کتمان آنچه که مردم تاب شنیدن آن را ندارند، تبحر دارند.

۱۳۹۱/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...