نسخه چاپی

احتمال ثبت ركورد در صادرات نفت ایران به چین

رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت، احتمال دارد صادرات نفت ایران به چین در سال 2017 ركورد بی سابقه‌ای ثبت كند، چراكه شركت های چینی قصد دارند تا از طریق سرمایه گذاری در بخش بالادستی از ایران نفت بیشتری وارد كنند.

به گزارش نما ، فارس به نقل از رویترز نوشت: منابع آگاه ارشد صنعتی و تجاری چین گفتند، با خرید نفت بیشتر شرکت های دولتی چین از ایران از طریق سرمایه گذاری های بالادستی شان و همچنین تمدید قراردادهای کنونی سالانه تامین نفت از ایران، صادرات نفت این کشور به چین در سال جاری میلادی ممکن است افزایش یابد.

چهار منبع آگاه تخمین زدند، انتظار می رود که شرکت های چینی در هر بازه سه ماهه ای سال 2017 نسبت به سال گذشته بین 3 تا 4 میلیون بشکه نفت بیشتر از ایران بخرند که بر اساس آمار گمرک چین، این میزان حدود 5 تا 7 درصد بیش از 620 هزار بشکه نفت در روز نفتی است که ایران در 11 ماه نخست سال 2016 به چین صادر کرده است.

ایران به عنوان یکی از اعضای کشورهای صادرکننده نفت خام اوپک از معافیت کاهش تولید در توافق 30 نوامبر این سازمان برخوردار شده است.

تقاضای چین برای نفت های خارجی با آغاز طرح های جدید توسط پالایشگاه های دولتی این کشور و اجازه پکن برای واردات نفت خام به پالایشگاه های مستقل بیشتر و با توجه به اینکه این کشور پیش بینی می‌کند که یک عامل اصلی برای رشد تقاضا در سال 2017 باشد، به رقم بی سابقه‌ای خواهد رسید.

به گفته این منابع، به علاوه، انتظار می‌رود شرکت ملی نفت چین و شرکت سینوپک، امسال از دو میدانی که در ایران در آن فعالیت دارند، نفت بیشتری تولید کنند.

به گفته دومین منبع آگاه، پس از ارسال نخستین محموله‌ها در اکتبر گذشته، انتظار می‌رود شرکت ملی نفت چین در هر بازه سه ماهه، به طور متوسط حدود 3 میلیون بشکه نفت از آزادگان شمالی وارد نماید.

۱۳۹۵/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...