نسخه چاپی

نخست‌وزیر انگلیس راهی تركیه می‌شود

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، به‌منظور گفت‌وگو با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری تركیه و سایر مقامات ارشد این كشور، اواخر ماه جاری میلادی، راهی آنكارا می شود.

به گزارش نما به نقل از العالم، دفتر نخست‌وزیر انگلیس روز جمعه در بیانیه‌ای تایید کرد که ترزا می نخست‌وزیر انگلیس قرار است در ماه جاری به ترکیه که در حال حاضر با موجی از حملات تروریستی مواجه است، سفر کند.

براساس گزارش منابع انگلیسی از جمله تارنمای روزنامه گاردین، ترزا می در جریان این سفر قرار است در ارتباط با مبارزه مشترک با تهدیدات تروریستی، تلاش‌های بین‌المللی برای شکست گروه تروریستی داعش و نیز روابط میان دو کشور به‌ویژه در آستانه آغاز فرایند مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، با همتای ترکیه‌ای خود به گفت‌وگو بنشیند.

به گفته این منابع، ترزا می به دنبال حملات اخیر تروریستی در باشگاه شبانه در استانبول، در تماسی با اردوغان آمادگی انگلیس را به کمک به ترکیه برای مبارزه با تروریسم اعلام کرده بود.

براساس گزارش‌های منتشر شده، ترزا می در جریان سفرش به ترکیه، از آنکارا خواهد خواست که در ارتباط باسیاست‌های مهاجرتی اتحادیه اروپا که سبب ایجاد موانعی برای پیوستن این کشور به این اتحادیه شده، خونسردی خودش را حفظ کند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...