نسخه چاپی

انتقاد دختر آیت‌الله طالقانی از سریال «معمای شاه»

به گزارش نما - آرمان نوشت: یکی از آخرین انتقاداتی که به سریال «معمای شاه» با هزینه‌ای میلیاردی شده است، از سوی اعظم طالقانی مطرح شد.

او در پاسخ به‌اين‌كه سريال «معماي شاه» تا چه اندازه توانسته واقعيت شخص آيت‌الله طالقاني را به تصوير بكشد و آنچه به تصوير مي‌‌كشد، تا چه حد با واقعيتي كه شما از ايشان مي‌‌شناسيد، مطابقت دارد، گفت: «به‌طور كلی، در اين سريال عملكرد، مبارزات و فعاليت‌های آيت‌ا... طالقاني بسيار مختصر و خلاصه به تصوير كشيده شده است و حتي قسمت‌هايی از اين سريال به دور از واقعيت است.»

اعظم طالقانی ادامه داد: «اين اعتراض بر اين سريال وارد است كه چرا برخی قسمت‌ها بيش از حد طولاني و به‌تفصيل است، اما نهضت آزادی (جبهه ملی اول و جبهه ملی دوم)، اين‌قدر كوتاه و تبعيض‌آميز به تصوير كشيده شده‌اند؛ بنابراين در بهترين حالت می‌توان گفت كه اين سريال شصت‌ درصد با واقعيت آيت‌الله طالقانی مطابقت دارد.»

او تاکید کرد: «براي مثال در اين سريال نشان داده می‌شود كه هنگامي كه ماموران به خانه ايشان حمله می‌كنند، ایشان به صورت مامور سيلی می‌زنند و مامور در حوض منزل می‌افتد، در حالي كه اين موضوع به‌هيچ‌وجه واقعيت ندارد. من اين موضوع را از كساني كه آن هنگام در منزل حضور داشتند، پيگيری كردم و به اين نتيجه رسيدم كه هرگز چنين اتفاقی نيفتاده و ماموران كاملا مسلح در حياط و پشت‌بام منزل ايستاده بودند.»

۱۳۹۵/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...