نسخه چاپی

تسلط نظامیان ساحل عاج بر ۳ شهر

منابع نظامی در ساحل عاج از گسترش شورش نظامیان معترض و كنترل آنها بر دومین شهر بزرگ این كشور خبر دادند.

به گزارش نما؛خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، نظامیان معترض که خواهان افزایش حقوق خود و به دست آوردن برخی امتیازات اقتصادی دیگر هستند،‌ روز جمعه شهر بواکی، دومین شهر بزرگ ساحل عاج را نیز به کنترل خود در آوردند و توانستند مقر ارتش در این شهر را تسخیر کنند. اکنون سه شهر در کنترل شورشیان قرار گرفته است.

ساحل عاج به عنوان بزرگترین اقتصاد غرب آفریقا از سال 2002 تا 2011 درگیر بحران سیاسی-نظامی بود که به نظر می‌رسید با اقدامات الحسن واتارا، رئیس‌جمهور این کشور بحران تا حدود زیادی کاهش یافته است.

فرمانده ارتش ساحل عاج در بیانیه‌ای که در تلویزیون رسمی این کشور آن را قرائت کرد گفت: فرماندهان نظامی و امنیتی نشستی را با رئیس‌جمهور برگزار کرده‌اند و همگی معتقدند که می‌توان به شکلی بهتر مسائل را حل و فصل کرد و به مطالبات نظامیان پاسخ گفت.

ساحل عاج تا سال 2011 شاهد جنگ داخلی بود و پس از توافق‌های صلح بسیاری از نظامیان شورشی به ارتش راه یافتند که گفته می‌شود شورش‌های روز جمعه نیز توسط همین نظامیان راه یافته به ارتش انجام شده است.

سال 2014 نیز تنش‌های سیاسی و نظامی مشابهی در ساحل عاج رخ داد که آنها نیز انگیزه اقتصادی داشت و نظامیان در آن خواستار افزایش حقوق خود بودند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...