نسخه چاپی

شهباز حسن پور بیگلری در گفتگو با نما:

برنامه ششم توسعه یك سری احكام است!/ دولت برنامه مطلوبی ارائه نكرد

عکس خبري -برنامه ششم توسعه يک سري احکام است!/  دولت برنامه مطلوبي ارائه نکرد

دولت تدبیر و امید به مجلس برنامه جامعی را ارائه نكرد و تنها پیشنهاداتی را در قالب احكام در اختیار نمایندگان قرار داد و نمایندگان عضو كمیسیون تلفیق در بررسی های احكام پیشنهادی دولت اصلاحاتی را انجام دادند.

شهباز حسن پور بیگلری، نماینده مردم کرمان در خانه ملت و عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار نما، در مورد ایرادات برنامه ششم توسعه، گفت: مجلس با چشمان باز مواد برنامه ششم توسعه را بررسی و تصویب می کند.

وی با تأکید بر این مطلب که هر برنامه دارای محاسن و معایبی دارد اظهار داشت: نمایندگان مجلس برای تصویب برنامه ششم توسعه چهارماه زمان خود را صرف تدوین برنامه ششم توسعه کرده است و از نظر و پیشنهادات زبده ترین کارشناسان و نخبگان و دانشجویان و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون بهره گرفته اند.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید به مجلس برنامه جامعی را ارائه نکرد و تنها پیشنهاداتی را در قالب احکام در اختیار نمایندگان قرار داد و نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق در بررسی های احکام پیشنهادی دولت اصلاحاتی را انجام دادند.

نماینده مردم کرمان در خانه ملت خطاب به فعالان بخش خصوصی سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیان داشت: امروز باید بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی و دانشگاه ها در جهت فاضلاب و پسماندهای فاضلاب با ارائه بهترین ایده ها و پیشنهادها دولت را یاری کنند.

در برنامه پنجم توسعه کشاورزان تا 85 درصد از کمک دولت در آبیاری نوین و تحت فشار و قطره ای بهره مند می شوند .

حسن پور در ادامه به بحث محیط زیست در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و افزود: نمایندگان در صحن علنی بحث محیط زیست را با حساسیت بیشتری بررسی می کنند چراکه معتقدند تا چهار روز هوای تهران و برخی دیگر از کلان شهرهای کشورمان آلوده می شود نباید داد و فریاد راه بیندازند بلکه باید از قبل از وقوع واقعه جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ابراز امیدواری کرد که برنامه ششم بتواند مطالبات به حق مردم در بحث محیط زیست را پاسخ دهد.

وی در ادامه به بحث فرهنگی برنامه ششم توسعه اشاره کرد و یادآور شد: از آنجایی که هیچ پروژه ای نداریم که پیوست فرهنگی نداشته باشد از این رو نمایندگان مجلس در بررسی بخش فرهنگی برنامه ششم توسسعه تمام تلاش خود را کرده اند تا در همه نهادها برنامه های فرهنگی به نحو احسن اجرا شود.

وی بیان کرد: مجلس در مورد مسائل فرهنگی به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و قطعا در لایحه بودجه، بودجه لازم و کافی برای بخش های فرهنگی در نظر خواهد گرفت.

عضو شورای فراکسیون ولایت در خاتمه با اشاره به حذف برخی از بودجه فرهنگی نهادها و سازمان‎ها بیان کرد: ما هم قبول داریم که برنامه ششم ایراداتی دارد همچون دیگر برنامه ها و لوایح بودجه ای که به مجلس تقدیم شده است اما نمایندگان مجلس تمام تلاششان را می کنند تا برنامه ای بدون نقص را تدونی و تصویب کنند و هرماده ای را که در آن نقصی وجود دارد جهت رفع ابهام به کمیسیون تلفیق ارجاع می دهند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...