نسخه چاپی

میشل اوباما: امیدوارم باعث افتخار بوده باشم

بانوی اول آمریكا در حالی آخرین سخنرانی سرشار از احساسات خود در كاخ سفید را ایراد كرد كه ضمن قدردانی از حامیان خود گفت: بانوی اول شما بودن برای من و در سراسر عمر من بزرگترین افتخار محسوب می‌شود و من امیدوارم كه باعث افتخار شما نیز بوده باشم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: بانوی اول آمریکا در حالی آخرین سخنرانی سرشار از احساسات خود در کاخ سفید را ایراد کرد که ضمن قدردانی از حامیان خود گفت: بانوی اول شما بودن برای من و در سراسر عمر من بزرگترین افتخار محسوب می‌شود و من امیدوارم که باعث افتخار شما نیز بوده باشم.

میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا که روزهای پایانی خود در این سمت را می‌گذراند در آخرین سخنرانی خود در کاخ سفید خطاب به جوانان گفت: من از شما جوانان می‌خواهم که بدانید مسائل مربوط به شما حائز اهمیت است؛ که شما به این جامعه تعلق دارید.

اما تاکید اوباما بر جوانان و ضرورت پیگیری رویاهای آن‌ها طی این سخنرانی به نحوی انتقادی احساسات‌برانگیز از دونالد ترامپ، رییس‌جمهور منتخب آمریکا و رویکرد او در قبال مردم این کشور بوده است.

بانوی اول آمریکا در بخشی از این سخنرانی خود خطاب به جوانان گفت: این کشور به تمام شما از هر گذشته و پیشینه‌ای تعلق دارد.

وی در ادامه به مهاجران و کودکان آن‌ها، کودکان خانواده‌های فقیر و کودکان فرقه‌های مختلف مذهبی پرداخت و عنوان کرد: گوناگونی با ارزش ما در عقاید، رنگ‌ها و اعتقادات مختلف به هیچ‌وجه تهدیدی برای کسانی که هستیم نخواهد بود.

اوباما مانند سخنرانی خود در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در جریان انتخابات اخیر آمریکا بدون نام بردن از ترامپ با تاکید بر ارزش گوناگونی فرهنگی و مذهبی در این کشور به نحوی از رویکرد ترامپ که دقیقا در نقطه مقابل قرار دارد، انتقاد کرد.

وی سپس ادامه داد: به هیچ‌کس اجازه ندهید که به شما این حس را بدهد که اهمیت نداشته یا در تاریخ آمریکا جایگاه ندارید.

اوباما در حالی که تحت تاثیر قرار گرفته بود و صدایش می‌لرزید به ادامه اظهاراتش پرداخت: بنابراین نترسید. صدای من را می‌شنوید! نترسید. تمرکز کنید، مصمم باشید، امیدوار باشید و قدرتمند. با تحصیلات عالی خود را قدرتمند کنید. پس از آن به جامعه بپیوندید و از تحصیلات خود برای ساختن کشوری که ارزش تعهد بی‌دریغ شما را دارد، استفاده کنید. با امید به راهتان ادامه دهید و هرگز نترسید.

سخنرانی بانوی اول آمریکا به مناسبت تقدیر از مشاوران برتر مدارس در سال 2017 دقیقا دو هفته پیش از روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا صورت گرفت. این مراسم که اوباما از سال 2015 اقدام به برگزاری آن می‌کند، هدفش تقدیر از مشاوران مدارس دبیرستان است که مهارت‌های رهبری را به خوبی نمایش دادند. این مراسم بخشی از برنامه تعالی و ارتقا اوباماست که هدف آن ترویج تحصیلات عالیه است.

با این حال این آخرین سخنان میشل اوباما در مقام بانوی اولی آمریکا نبود. او قرار است چهارشنبه شب برای آخرین بار در برنامه "The Tonight show" حاضر شود.

۱۳۹۵/۱۰/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...