نسخه چاپی

داشتن آب و هوای سالم نیازمند مشاركت مردم است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینكه ارتقای فرهنگ عمومی، پایه و اساس تحولات است، گفت: اگر فرهنگ مناسب در شهر نهادینه شود، شهروندان تاثیر مشاركت در حل مسائل عمومی و برخورداری از آب و هوای سالم تر در شهر را به وضوح خواهند دید.

به گزارش نما به نقل از برنا، رضا تقی پور، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با استقبال از برگزاری نخستین دور این جشنواره در شهر تهران، گفت: این نوع برنامه ها و فرهنگ سازی ها قطعا می تواند در ارتقای سطح فرهنگ عمومی در حوزه محیط زیست کلانشهر تهران تاثیرگذار باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، نقش مردم را در حفاظت از محیط زیست بی بدیل دانست و تاکید کرد: هیچ کس جز خود شهروندان نمی توانند ساختن و حفاظت از «شهرتازه و شهر پاک» را اجرایی کنند.

محیط زیست سالم تر و شهروندان شاداب تر با مشارکت همه

رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که حفاظت از محیط زیست نیازمند یک حرکت جمعی و عمومی است گفت: حل مسائل محیط زیستی تهران علاوه بر تصمیمات حاکمیتی به برنامه های آموزشی در حوزه فرهنگ عمومی در پایتخت نیز وابسته است.

وی با تاکید بر ضرورت اراده جمعی و تعامل بین همه شهروندان و مسئولان برای حفاظت از محیط زیست تهران گفت: مسائل محیط زیستی را با کمک همه مردم می توان به نحوی مدیریت کرد که روز به روز شاهد محیط زیست سالم تر و شهروندان شاداب تر باشیم.

پایه و اساس تحولات، ارتقای فرهنگ عمومی شهروندان است

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به لزوم تصمیم گیری های اصولی و عالی در سطوح مدیریتی در حوزه محیط زیست، بر اهمیت ایفای نقش و همراهی مردم در اجرایی کردن این تصمیمات تاکید کرد و افزود: اگر این تصمیمات عمومی و اجرایی نشود طبیعتا مفید و اثربخش نخواهد بود چرا که پایه اصلی تحولات، ارتقای فرهنگ عمومی شهروندان است.

تقی پور با تاکید بر ارائه راه حل های تازه برای حل مشکلات محیط زیست گفت: در طول زمان راه حل های متنوعی برای این موضوعات پیشنهاد و عملیاتی شده، اما هر کدام از آنها با راندمان مشخص توانسته بخشی از مشکلات را حل کند.

وی با بیان اینکه در بعضی از موارد مشکل هنوز باقی است افزود: طبیعتا باید مدیریت به موضوعات نگاه جامع داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه آب، خاک و هوا از عناصر اصلی حیات بشری هستند، تاکید کرد: باید تلاش کنیم که به سلامت این عناصر خدشه ای وارد نشود.

گفتنی است، نخستین جشنواره فیلم و عکس «تهران شهر تازه» با هدف فرهنگ‌ سازی در حوزه محیط زیست شهری و تاکید بر ایفای نقش مسئولانه شهروندان، هنرمندان در قبال محیط زیست کلانشهر تهران و مشارکت سازمان های مردم نهاد زمستان سال جاری در تهران برگزار می شود.

جلب مشارکت مردم و هنرمندان و توجه ویژه به مسائل محیط زیستی شهر تهران از اهداف اصلی جشنواره فیلم و عکس «تهران شهر تازه» است و تلاش خواهد شد تا تنوع زیستی، آب سالم و انرژی پاک، زمین و هوای پاک تهران، از زاویه دوربین های عکاسی و فیلمبرداری و نگاه شهروندان تهرانی به تصویر کشیده شود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و پیگیری آخرین اخبار و رویدادهای جشنواره می توانند به کانال تلگرامی جشنواره به نشانی shahretazeh@ و برای ارسال آثار به وبسایت رسمی جشنواره به نشانی www.shahretazeh.ir مراجعه کنند.

۱۳۹۵/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...