نسخه چاپی

تویتر تقاضای تركیه را رد كرد

عکس خبري - تويتر تقاضاي ترکيه را رد کرد

شبكه اجتماعی تویتر تقاضای حكومت تركیه برای حذف یك مطلب و ارائه اطلاعات چند كاربر قاطعانه رد كرد.

به گزارش کردپرس به نقل از CNNturk شبکه اجتماعی تویتر در گزارشی اعلام کرد که حکومت ترکیه نیز به کشورهایی پیوسته است که با ارسال تقاضانامه رسمی و کتبی، از مدیران این سرویس خواسته اند تا مطالبی را حذف نموده و نیز اطلاعات برخی کاربران خود را در اختیار مسئولین قرار دهد.

تویتر اعلام کرده که کشورهای انگلیس، فرانسه، پاکستان، یونان و ترکیه تنها 5 کشور جهان هستند که تقاضای حذف مطلب و نیز ازائه اطلاعات برخی کاربران را به مدیران این شبکه اجتماعی ارائه داده اند.

در گزارش مزبور آمده است:" حکومت ترکیه از ما خواسته تا یک پست مطلب را که در تویتر انتشار یافته هر چه سریع تر حذف کنیم. آنان برای این درخواست خود گزارش و حکم دستگاه قضای کشور خود را نیز به دست آورده اند و علاوه بر این از ما خواسته اند که اطلاعات کاربری چندین تن از اعضای خود را در اختیار آنکارا قرار دهیم اما این درخواست آنها از سوی شورای مدیران توتیر قاطعانه رد شده و این شبکه اعلام می کند که به هیچ وجه تن به پذیرش چنین درخواست هایی نخواهد داد."

گفتنی است اغلب دولتمردان و فعالان سیاسی ترکیه همچون عبدالله گل، رجب طیب اردوغان، کمال قلچداراوغلو، صلاح الدین دمیرتاش و دیگران، نظرات و دیدگاه های سیاسی و شخصی خود را در صفحه توتیر منتشر می کنند.

تویتر (Twitter) یک سرویس ارائه دهنده میکروبلاگینگ است که در ماه مارس سال 2006 توسط جک دورسی ایجاد شد و در ژوئیه 2006 آغاز به کار کرد و هم اکنون بیش از 500 میلیون نفر کاربر دارد و در هر پست آن فقط می توان پیامی را با 140 کاراکتر منتشر کرد.

۱۳۹۱/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...