نسخه چاپی

محمد ابراهیم محبی در گفتگو با نما:

نگاه‌ دولت به مسكن سیاسی و انتخاباتی است/ دولت برنامه ای برای اقشار كم درامد ندارد

عکس خبري -نگاه‌ دولت به مسکن سياسي و انتخاباتي است/ دولت برنامه اي براي اقشار کم درامد ندارد

نگاه انتخاباتی در افزایش 10 میلیون تومان وام برای افزایش سهم آورده مسكن مهر نهفته است

محمد ابراهیم محبی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش وام مسکن مهر در آستانه انتخابات از سوی دولت، به نما گفت: مسکن مهر یکی از امتیازات نظام جمهوری اسلامی است. صرف نظر از انتقاداتی که به آن وارد است اگر طرح مسکن مهر اجرایی نمی شد، اکنون در حوزه مسکن در کشور دچار مشکلات جدی بودیم.
وی ادامه داد: هرچند طرح مسکن مهر نقاط ضعفی هم دارد و منابع مالی به اندازه برای این طرح تخصیص نیافت، پیمانکاران به عنوان مجریان طرح به خوبی عمل نکردند اما به نظر بنده در کلیت قابل دفاع است چراکه با اجرایی شدن این طرح بارقه امید در دل توده های مردم روشن گشت
محبی تاکید کرد: نقد جدی به دولت یازدهم نداشتن طرحی برای مسکن اقشار کم درآمد جامعه است، مسکن اجتماعی که دولت مطرح کرد تنها در اسم و عنوان ماند، در حالی که برای مردم اسم و عنوان طرح ها مهم نیست، بلکه خانه دار شدن برای آنان ملاک است و دولتمردان باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.
نماینده ادوار مجلس تاکید کرد: دولت یازدهم طرح و الگویی در این خصوص ارائه نکرد و لایحه ای در این خصوص از دولت ارائه نشد وآسیب آن را مردم دیدند. در نظر گرفتن ساز و کار لازم برای سامان دهی مسکن مهر و تکمیل این طرح وظیفه دولت است، در حالی که دولت اتمام و تکمیل واحدهای مسکن مهر را پایان سال 95 اعلام کرده بود. اما این وعده تحقق نیافت.
محبی با بیان اینکه افزایش سهم آورده مسکن مهر از سالهای قبل مطرح بوده است، تنها وزارت مسکن و شهرسازی به عنوان متولی اصلی نمی توانند این طرح را به سر انجام برساند، بلکه باید کلیت دولت و وزارت خانه ها در اتمام واحدها همراهی کنند.
وی ادامه داد: در سالهای قبل بحث تامین سهم آورده بهره برداران، بین دولت و بانک مرکزی مطرح بوده است که بتوانند این سهم را از بانکها بگیرند که در سال قبل به 30 میلیون تومان افزایش یافت و موضوع افزایش آن به 40 میلیون تومان هنوز محقق نشده است و بعید هم می دانم بانک مرکزی تن به اختصاص اعتبارات لازم بدهد.
وی در پایان گفت: با وجود آنکه بانک مرکزی، دستور پرداخت هم داده باشد، اما بانکهای عامل با وجود خودمختاری که در نظام های بانکی وجود دارد، منافع شخصی برای بانکها نسبت به مصوبات دولت و مجلس ارجح تر است. نگاه انتخاباتی در افزایش 10 میلیون تومان وام برای افزایش سهم آورده مسکن مهر نهفته است و البته مردم کشور هشیار تر از این موضوعات هستند و یک رویکرد انتخاباتای نسبت به این موضوع وجود دارد.

۱۳۹۵/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...