نسخه چاپی

از حرف تا عمل!

عکس خبري -از حرف تا عمل!

در فاصله كوتاهی از آن همه جنجال و وعده، دوباره منابع خبری به نقل از مدیر كل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشته‌اند: كارخانه «آزمایش» در تهران تعطیل شد. خبری كه نشان می‌دهد با وجود همه هشدارها و ابراز امیدواری‌ها و قول تحول‌ سیاست‌‌ها، برنامه‌های اقتصادی كشور همچنان به همان شیوه ناصواب گذشته دنبال می‌شود


خیلی نگذشته است از آن روزی که خبر تعطیلی کارخانه ارج، قدیمی‌ترین تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی در رسانه‌ها منتشر شد و موجی از انتقاد به سیاست‌های اقتصادی دولت و نحوه مدیریت این مجموعه دولتی شده را در فضای رسانه‌ای کشور و شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. روزی که کارشناسان اقتصادی و جامعه‌شناسی از بی‌اعتمادی ما مردم به تولیدات داخلی به واسطه سال‌ها غفلت از نهادینه کردن فرهنگ حمایت از تولید و سرمایه ایرانی سخن به میان آوردند و اقتصاددانان از بی‌برنامگی و تعلل دولت در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و توجه بیش از حد به خارج از مرز سخن گفتند. روزی که مقالاتی در این باره، با جملاتی، همچون «امید است که دیگر شاهد تعطیلی کارخانه‌های بزرگ و نامدار ایرانی و افزایش نرخ بیکاری نباشیم» در صفحه روزنامه‌ها به چاپ رسید.
اما حالا در فاصله کوتاهی از آن همه جنجال و وعده، دوباره منابع خبری به نقل از مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشته‌اند: کارخانه «آزمایش» در تهران تعطیل شد. خبری که نشان می‌دهد با وجود همه هشدارها و ابراز امیدواری‌ها و قول تحول‌ سیاست‌‌ها، برنامه‌های اقتصادی کشور همچنان به همان شیوه ناصواب گذشته دنبال می‌شود و تذکرات، هشدارها و راهنمایی فراوان رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت توجه به قدرت درونی کشور، توجه به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و سرمایه ایرانی، اگرچه تا حدودی بر روی کاغذ و در وضع قوانین مورد توجه قرار گرفته است؛ اما همچنان در عرصه عمل فرسنگ‌ها با آن فاصله داریم! هیچ تردیدی نیست که تا این فاصله میان حرف تا عمل دستگاه‌های مسئول پر نشود، هر قدر هم که درباره اهمیت این موضوع سخن گفته و شنیده شود، نمی‌توان نقطه پایانی برای انتشار اخبار تعطیلی کارخانه‌های بزرگ کشور متصور بود.

۱۳۹۵/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...