نسخه چاپی

رسانه‌های عربی: فوتبال اروپاییِ ببرهای ایران را شكست دادیم

رسانه‌های عربی، پس از پیروزی لبنان مقابل ایران در انتخابی جام جهانی 2014، از این پیروزی به عنوان دستاورد بزرگ تاریخی برای فوتبال لبنان یاد كردند.

به گزارش ايسنا، تيم ملي فوتبال لبنان در چهارمين بازي خود در مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل به پيروزي ارزشمند دست يافت و موفق شد ايران را به نتيجه يك بر صفر شكست دهد و نخستين پيروزي تاريخ فوتبال خود را در مقابل اين تيم به دست آورد. اين نخستين پيروزي لبنان و نخستين گلي بود كه اين تيم وارد دروازه‌ي ايران كرد.

اين پيروزي ارزشمند آن هم مقابل تيم با قدمت و ريشه دار ايران بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي لبناني و عربي داشت و همه آنها به اتفاق از پيروزي مقابل شاگردان كارلوس كي روش به عنوان دستاورد بزرگي در تاريخ فوتبال لبنان ياد كردند.

*روزنامه سفير لبنان

"لبنان بار ديگر متحد شد و نشاط و پويايي آن را در بر گرفت، تماشاگران و دوستداران فوتبال با اين پيروزي ارزشمند خوشحال شدند. ورزشگاه كميل شمعون «شهر ورزشي لبنان» با همه كاستي‌هاي خود به تاريخ پيوست. لبنان بار ديگر به كورس رقابت برگشت. تيم ملي فوتبال لبنان ثابت كرد كه يگانه رهبر است و با اين پيروزي فضاي جامعه را دستخوش تغيير قرار داد و شادي و خوشحالي را به آن برگرداند تا جايي كه جو ناامن سياسي تحت تاثير اين دستاورد تاريخي بزرگ قرار گرفت. عرصه سياست جاي خود را به ورزش داد. حداقل برون دادي كه اين پيروزي ارزشمند داشت اين بود كه مردم را يك ساعت ونيم از هر گونه تعصب قبيله‌اي و نژادي دور كرد و آن‌ها را غرق در شادي كرد. حنجره‌ها از شعارهاي طائفه‌اي دست بر داشتند و تيم‌ ملي به يك طايفه واحد براي آنها تبديل شد. لبنان مقابل ايران به پيروزي رسيد و راه خودرا براي صعود از اين گروه هموار كرد."

اين‌ها جملاتي بودند كه اين روزنامه لبناني پس از اين پيروزي ارزشمند نوشت.

"اين روزنامه لبناني در ادامه نوشت: لبنان با اين پيروزي به تاريخ پيوست و دست به كاري زد كه پيش از اين نتوانسته بود آن را انجام دهد. با اين پيروزي اعتماد به نفس به ميان لبناني‌ها برگشت و همه چيز زير و رو شد. با اين پيروزي، موفقيت‌ها و دستاوردهاي دور قبل براي لبناني‌ها زنده شد. در حالي كه همه فكر مي‌كردند لبنان كمترين شانس صعود از اين گروه را دارد با اين پيروزي ارشمند كه چيزي شبيه معجزه بود به صعود اميدوار شد."

" غيرممكن را مقابل ايران به ممكن تبديل كرديم رضا عنتر با اين گلي كه به ثمر رساند 32 سالگي خود را جشن گرفت و نشان داد كه كاپيتاني بزرگ است و بازي درتيم‌هاي اروپايي براي وي مفيد بوده است. او نشان داد كه ستاره اول تيمش است. البته نبايد فراموش كنيم كه عباس حسن نمايش خيره كننده‌اي داشت و نشان داد كه از نظر فني و بدني در اوج آمادگي است. لبنان مقابل تيمي به پيروزي ريسده كه لژيونرها و ستارهايش فوتبال اروپايي را به نمايش مي‌گذارد به ويژه اينكه اين تيم سه بار در جام جهاني بازي كرده است. لبنان دست به كار بزرگي زد و دستاورد تاريخي بزرگي را رقم زد كه مي توان پل صعود آنها به جام جهاني باشد."

* سايت النشره لبنان

اين سايت لبناني هم كه از معتبرترين سايت‌هاي عربي به شمار مي‌رود، پس از پيروزي يك برصفر شاگردان تئوبوكر به ستايش آنها پرداخت و نوشت:" لبنان در مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل با پيروزي مقابل ايران دستاورد بزرگ تاريخي را به دست آورد و توانست به جمع مدعيان صعود از اين گروه بپيوندد. لبنان با سيستم 3 ـ 5 ـ 2 به ميدان رفت و توانست بازيكنان كليدي ايران را مهار كند و در بيشتر زمان‌هاي بازي بر روي دروازه رقمي خطر ايجاد كند و با تك گل رضا عنتر به پيروزي برسد. با اين شكست احتمال اخراج كارلوس كي روش از نيمكت ايران وجود دارد!"

* روزنامه المستقبل لبنان

" لبنان باتك گل رضا عنتر ايران را شكست داد و دستاورد بزرگي را براي تاريخ فوتبال اين كشور رقم زد". اين تيتري بود كه اين روزنامه لبناني به دنبال پيروزي اين تيم در بازي سه شنبه شب نوشت اين روزنامه لبناني در ادامه نوشت:" لبنان با اين پيروزي ثابت كرد كه توانايي رقابت با اين تيم‌هاي بزرگ در قاره آسيا را دارد. اين نخستين پيروزي لبنان مقابل ايران بود. گل رضا عنتر نخستين گل تاريخ فوتبال لبنان به ايران بود. لبنان ثابت كرد كه اراده پيروزي شاخص اصلي در ورزش است. بازيكنان لبنان با اين پيروزي ثابت كردند كه مي‌توانند شادي را ميان مردم ايجاد كنند. آنها با وجود امكانات ضعيف خود دست به كاري بزرگ زدند و الان شانس صعود به جام جهاني را دارند."

* سايت Sport-Leb.com

اين سايت لبناني هم همچون ديگر رسانه‌هاي اين كشور از اين پيروزي ارزشمند به عنوان دستاورد بزرگ تاريخي ياد كرد و نوشت: " لبنان در مرحله‌ نهايي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل، پيروزي تاريخي را به دست آورد و با تك گل رضا عنتر حريف صاحب نام خود را شكست داد. كارلوس كي روش اطمينان داشت كه با پيروزي مقابل لبنان مي‌تواند ناكامي تيمش در ديدار مقابل قطر را جبران كند و خود را به كره جنوبي برساند اما تيمش متحمل شكست شد."

*روزنامه الاخبار لبنان

اين روزنامه لبناني هم با اين تيتر آغاز كرد: "شگفتي‌هاي لبنان در ورزشگاه كميل شمعون همچنان ادامه دارد. اين پيروزي اميد را به ميان لبناني‌ها برگرداند و آنها را در ميان تيم‌هاي بزرگ اين گروه قرار داد. كسب سه امتياز اين ديدار جدول گروه را تغيير داد و تئوبوكر به همه منتقدان خود ثابت كرد كه مربي بزرگي است."

در ادامه آمده است: "بار ديگر فوتبال لبنان به موقع خود را ثابت كرد و بازيكنان اين تيم نشان دادند كه مي‌توانند فضاي ملتهب سياسي اين كشور را بهبود بخشند و شادي را در ميان 4 ميليون نفر ايجاد كنند. بازيكنان لبنان نخستين شكست را به ببرهاي ايراني متحمل كردند و جمع امتيازهاي خود را در اين گروه به 4 رساندند. ورزشگاه‌ شهر كميل شمعون همچون ديدارهاي گذشته پر نشده بود، همچنان كه بعضي از تماشاگران به انتقاد از تئوبوكر پرداختند و به نفع ايران شعار دادند. لبنان در اين ديدار به خوبي توانست هاله درخشان ايراني‌ها را خاموش كند و با تركيبي جوان بر بازيكنان با تجربه ايران غلبه كند. بازيكنان لبنان بار ديگر ثابت كردند كه توانايي شكست هر تيمي را دارند. ديروز كره جنوبي و امروز ايران و فردا هم تيم‌هاي ديگر."

*روزنامه الاقتصاد عربسان

اين روزنامه عربستاني با اين تيتر آغاز كرد "روز خوب تيم‌هاي عربي، پيروزي تاريخي لبنان مقابل ايران" و در ادامه نوشت: "لبنان با تك گل رضا عنتر ايران را شكست داد و نخستين پيروزي خود رامقابل اين تيم به دست آورد. دو تيم با احتياط وارد ميدان شدند. تتوبوكر به خوبي مي‌دانست كه بازي مقابل ايران آخرين شانس او براي صعود از اين گروه است.در مقابل كارلوس كي روش هم با پيروزي در بيروت مي‌خواست ناكامي مقابل قطر در ورزشگاه آزادي را جبران كند."

* الاتحاد امارات

"لبنان با اين پيروزي به صعود اميدوار شد". اين تيتري بود كه اين روزنامه اماراتي پس از پيروزي شاگردان تئوبوكر آورد و در ادامه آن نوشت: "لبنان با گل رضا عنتر دست به كار بزرگي زد و نخستين پيروزي تاريخ خود مقابل ايران را به دست آورد."

* روزنامه اهرام مصر

اين روزنامه مصري هم به ستايش از عملكرد شاگردان تئوبوكر آلماني پرداخت و تيتر زد "لبنان با شكست ايران نخستين پيروزي خود را دشت كرد."

۱۳۹۱/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...