نسخه چاپی

اختصاصی نما/ نگاهی به كتاب «حضور اجتماعی و نقش های زنانه»

از زن غربی تا زن اسلامی

عکس خبري -از زن غربي تا زن اسلامي

به فرموده رهبر معظم انقلاب: «غربی ها نسبت به مسئله زن بد فهمیدند، بد عمل كردند و همان فهم بد و غلط، و عمل گمراه كننده و مهلك خودشان را به صورت سكه رایج در دنیا كردند، لذا ما سر مسئله زن از دنیای غرب طلبكاریم.»

فهیمه اسماعیلی- پژوهش و فعالیت تبلیغی ترویجی در حوزه مسایل زنان، صرفاً زنانه و تک جنسیتی نیست، بلکه گروه مردان هم با وجود زنان مؤمن، متعهد و انقلابی، هم در زندگی خانوادگی و هم محیط اجتماعی ذی نفع هستند. امروزه در فضای جاهلیت مدرنی که سبک زندگی زنان و دختران با دستمایه های جذاب و به ظاهر زیبنده فرهنگ غربی تبیین شده و توسط رسانه ها به ذهن های آحاد جامعه، هجمه می شود، بیش از هر دوره دیگری باید به تبیین و تفسیر نگاه متعالی اسلام ناب پرداخت.
به فرموده رهبر معظم انقلاب: «غربی ها نسبت به مسئله زن بد فهمیدند، بد عمل کردند و همان فهم بد و غلط، و عمل گمراه کننده و مهلک خودشان را به صورت سکه رایج در دنیا کردند، لذا ما سر مسئله زن از دنیای غرب طلبکاریم.»
کتاب «حضور اجتماعی و نقش های زنانه» اثر امین کشوری اثری است که جایگاه واقعی زنان را تبیین می کند و به شایستگی نشان داده که آن چیزی که غرب از معنای زن دنبال می کند یک انحراف بزرگی بشری است که ذره ذره رقم خورده است. انحرافی که محصول آن به ابتذال کشیده شدن این گوهر خلقت و در پی آن نابود شدن بنیان خانواده و سایر زیر ساخت¬های اجتماعی مانند ازدیاد نسل و ... است.
در این کتاب که تصویر نیز به کمک آن آمده و همین سبب شده که متن آن یک دست و خشک نباشد نویسنده در فصول کتاب پیشینه ای از حضور زنان در اجتماعات تاریخی از ابتدا تا قرون اخیر را ارائه کرده و در ادامه به نقش انقلاب صنعتی و باز شدن پای زنان به واسطه ماشینیسم به جامعه را به خواننده نشان داده است. این کتاب که اثری تالیفی محسوب می شود از منظر غنای منابع مورد استفاده اثری پژوهشی و شاخص به حساب می آید زیرا کشوری به عنوان مولف این کتاب، منابع متعددی قریب به 300 کتاب را در منابع کتابش اعلام کرده است.
در ادامه پس از اینکه نویسنده نگاه غربی به زن را مطرح می کند سراغ نمونه های زنان دراسلام می رود و الگوهای راستین زن را معرفی می کند که علاوه بر ایفای نقش های زنانه در جامعه نیز حضور صحیح داشته اند همچنین در پایان مروری به حضور زنان ایرانی در مسائل اجتماعی دارد که این مرور از دوره قاجار تا انقلاب اسلامی را شامل می¬شود.
نویسنده این کتاب دغدغه کتاب خود «حضور اجتماعی و نقش های زنانه» را که با نیازها و مباحث امروز جامعه نیز هم خوانی زیادی دارد، ترسیم یک خط تعادل میان ایفای وظایف همسری و مادری و پرداختن به مشاغل اجتماعی عنوان کرده است.
این کتاب که از سوی دفتر نشر معارف در 304 صفحه منتشر شده با قیمت 17 هزار تومان در دسترس است و آنهایی که در نظر دارند اثری پژوهشی در زمینه زنان بخوانند می توانند به این کتاب مرجعه کنند تا به صورت اجمالی با سرفصل های مهم مسائل مرتبط در حوزه زنان آشنا شوند.

۱۳۹۵/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...