نسخه چاپی

تاج:كی روش به تهران می آید

رئیس فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید كی‌روش بازیكنان پرسپولیس را از اردوی امارات دیپورت نكرده و با هماهنگی آنها چنین كاری انجام داده است.

به گزارش نما به نقل از "ورزش سه"، مهدی تاج در گفت‌وگوی حضوری با برنامه نود پیرامون مسائل مختلفی ازجمله مجادلات لفظی کی‌روش و برانکو صحبت کرد.

- برنامه پیش‌بینی شده تیم ملی را بهمن ماه سال گذشته به تمام باشگاه‌ها داده بودیم و تمام مناسبت‌ها، فیفا دی و ... را لحاظ کرده بودیم و دو برنامه داشتیم که باشگاه‌ها ازجمله پرسپولیس به برنامه شماره 2 رای دادند.

- اردوی اول تیم ملی در تیرماه به دلیل اعتراض‌ها لغو شد؛ اردوی سی‌اُم مرداد تا نوزدهم شهریورماه که 10 روزش فیفا دی بود و دو بازی مقدماتی جام جهانی را نیز انجام دادیم؛ اردوی دوم از یکم تا بیستم مهرماه بود که مجددا دو مسابقه رسمی داشتیم و سومین اردو از یازدهم آبان‌ماه تا بیست و پنجم آبان ماه انجام شد که باز هم یک دیدار با روسیه داشتیم.

- اردوهای تیم ملی باتوجه به رقبای مسلط، پولدار، لیگ‌های قوی و ... در مقابل تیم‌های محدودمان خیلی نیست.

- اردوی امارات جزء فیفا دی و برنامه‌مان نبود ولی باشگاه‌ها ازجمله برانکو، منصوریان، طاهری، آذری و ... را جمع کردیم و مذاکره داشتیم تا در نیم‌فصل اردویی در امارات برگزار کنیم تا بازیکنان جوان مثل ساسان انصاری خودی نشان دهند.

- امارات زمین و هوای بسیار عالی‌ای دارد؛ مسابقه با مراکش به صورت فوتبالی لغو نشد و اگر فدراسیون دیگری بودیم برگزار می‌شد.

- سوئد، مقدونیه و ... در امارات اردو زده بودند ولی دولت این کشور اجازه نداد بازی تدارکاتی با آنها و مراکش برگزار کنیم؛ حتی ما پول هتل، زمین چمن امارات و ... را حساب کرده بودیم و از سوی دیگر قیمت برگزاری اردو در دبی از ایران ارزان‌تر درمی‌آمد.

- مصاحبه‌ای را آقای برانکو انجام داده بود ولی انتقاد ما این بود که ما صحبت‌هایمان را قبلا با او داشتیم که ایشان گفت من در آن جلسه اعتراضم را نگفته بودم.

- در اسفندماه اتفاقات عجیب و غریبی در اردو داریم که باید بررسی شود.

- تعامل و مذاکره ما با باشگاه‌ها اهمیت زیادی برای رفع مشکلات دارد.

- فدراسیون باید تدبیر کند و از تعجیل و هیجان دور باشد چراکه این راه منطقی نیست؛ ابتدا باید اوضاع را بسنجیم.

- باید چهار باشگاهی که در آسیا حضور دارند را مثل تیم ملی ببینیم چون مسابقات بین‌المللی اهمیت زیادی دارند.

- هیچ‌جا با تیم ملی کشورشان اینگونه برخورد نمی‌کنند.

- باوجود اخباری مبنی بر لغو بازی تیم ملی با مراکش دنبال برگزار آن بودیم ولی مراکشی‌ها نپذیرفتند پشت درب‌های بسته باشد.

- کی‌روش با مشورت و تایید فدراسیون فوتبال بازیکنان پرسپولیس را به ایران برگرداند ولی اینکه بگوییم آنها دیپورت شدند اصطلاح درستی نیست.

- ما برنامه‌مان را اعلام کردیم و اقتدار هم داشتیم ولی واقعیت این است در جوانگرایی، برگزاری مسابقات لیگ و ... تاکید داریم ولی اینکه بخواهیم روی پنج صندلی 6 نفر را بنشانیم باید تعامل داشته باشیم.

- اعتراضم را به آقای طاهری گفتم ولی عنوان کردم آقای برانکو باید اعتراض خود را از طریق باشگاه اعلام کند نه اینکه در رسانه‌ها مصاحبه تند داشته باشد.

- زمین تمرین خوب نداریم و سخت‌افزارهای قوی در اختیارمان نیست.

- آقای کی‌روش بیش از 23 مشکل در نخستین جلسه با من عنوان نمود که بخشی از آنها را حل کردیم ولی زمین چمن مسئله‌ای نیست که سریع بتوان آن را حل کرد اما کارهای زیادی برای حل آن با هزینه‌های زیاد انجام دادیم و ان‌شاالله طی دو ماه آینده زمین چمن کمپ تیم ملی آماده می‌شود؛ امیدوار هستیم زودتر چمن به دست‌مان برسد.

- مجبور شدیم فروردین‌ماه اردویی ارزان در ارمنستان برگزار کنیم چراکه هفت، هشت زمین تمرینی دارد.

- استعفای آقای کی‌روش را به چند دلیل نپذیرفتیم؛ آقای کی‌روش گفت راجع به تیم لیگ برتری نظر ندارم و انتظار دارم بقیه هم راجع به کار من نظر مناسب بدهند؛ ایشان گفت در بحث پزشکی و مدیریتی تیمی نرفتم اما این اتفاق برای ما رخ داد.

- به غیر از مسئله زمین چمن، مشکلات را حل کردیم.

- آقای کی‌روش گفت با کمترین امکانات تیم ایران را چهار سال است اول آسیا نگه داشتیم که واقعا این مسائل درست بود.

- وقتی تیم ایران یکدست می‌شود و همه کنار هم می‌آیند کره جنوبی را که به نظر انفرادی شاید بهتر باشند شکست می‌دهند.

- میانگین سنی تیم ملی کاملا پایین آمده و کار ساده و یکدفعه‌ای نیست که این مسائل علت عدم قبول استعفای آقای کی‌روش بود.

- آقای کی‌روش دبی است و فردا شب به ایران می‌آید.

- اگر بتوانیم به کمک باشگاه‌ها و مربیان تیم ملی را به جام جهانی ببریم اتفاق مهمی رقم زدیم.

- نمی‌شود همه را راضی نگه داشت.

- نقد باشگاه‌ها موجب می‌شود بیشتر برنامه‌ریزی کنیم.

- امروز آقای برانکو و طاهری را خواستیم و دو، سه ساعت صحبت کردیم؛ گفتیم هرکس می‌تواند به ما از طریق قانونی اعتراض داشته باشد و آقای برانکو این مسئله را پذیرفت؛ اعتراض‌ها قبول است ولی نباید به برنامه معترض شد چون این برنامه لیگ قبلا توافق شده و همه آن را پذیرفته‌اند.

- اگر این اختلاف نظرها برای برنامه تیم ملی اسفندماه اتفاق می‌افتاد همه ضرر می‌کردند و مجال برنامه‌ریزی نبودیم.

- آقای کی‌روش در تیم ملی می‌ماند و در جلسه‌ای که با ایشان داشتیم مشکلات را بررسی کردیم.

۱۳۹۵/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...