نسخه چاپی

كلاهبرداری بزرگ اینترنتی از داخل زندان رجایی‌شهر

هشت نفر از اعضای باند كلاهبرداری بزرگ اینترنتی از داخل زندان شناسایی شدند. این پرونده با پنج‌هزارو ٢٠٠ شاكی كه پزشك، وكیل دادگستری و اقشار فرهیخته جامعه هستند، در دادسرا در دست بررسی است.

به گزارش نما به نقل از شرق، هشت نفر از اعضای باند کلاهبرداری بزرگ اینترنتی از داخل زندان شناسایی شدند. این پرونده با پنج‌هزارو ٢٠٠ شاکی که پزشک، وکیل دادگستری و اقشار فرهیخته جامعه هستند، در دادسرا در دست بررسی است.

حاجی‌رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، در‌این‌باره گفت: اعضای این باند در تماس تلفنی با افراد، با این ادعا که از رادیو معارف و سایر برنامه‌های تلویزیونی با شما تماس گرفته شده و به‌زودی برنده جایزه چهار یا پنج‌میلیون‌تومانی می‌شوید، قربانی را به طمع انداخته و از وی می‌خواستند مقابل دستگاه عابربانک رفته و با وارد کردن کارت بانکی گزینه * یا # را انتخاب کند.

این مقام قضائی در کرج افزود: قربانیان غافل از اینکه دستگاه خودپرداز گزینه # یا * را قبول نمی‌کند، مبلغ مد‌نظر کلاهبردار را طبق گفته کلاهبردار در پشت تلفن وارد کرده و سپس مبلغ به حساب فرد مد‌نظر آماده واریز می‌شود که به این طریق قربانی اغفال شده و رقم مد‌نظر را در حساب گفته‌شده واریز می‌کند.

دادستان کرج در ادامه بیان کرد: با شکایت پنج‌هزارو ٢٠٠ نفر از شاکیان، وجوه ناشی از کلاهبرداری خطوط تلفنی مورد تعقیب قرار گرفت و با تعقیب وجوه و دستگیری افرادی که به طریقی از وجوه استفاده کرده‌اند، مشخص شد تعدادي از زندانیان زندان رجایی شهر که بيشتر آنها دارای مجازات‌های سنگین و حبس‌های طویل‌المدت هستند، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

شاکرمی اضافه کرد: بيشتر این افراد به فعل مجرمانه اقرار کرده‌اند و گفته‌اند افرادی که با قربانیان تماس می‌گرفتند، به کلاه‌زن معروف شده و افرادی که در خارج از زندان اقدام به دریافت وجوه ناشی از کلاهبرداری و اصطلاحا نقد ‌می‌کند، به «پول‌شو» معروف بودند.

وی همچنین گفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد، تعدادی از افراد زندانی با به‌دست‌آوردن گوشی تلفن و خط مد‌نظر، اقدام به تماس با قربانی می‌کردند و بعد از کلاه‌زدن و واریز وجه به حساب مد‌نظر خود، به یک نفر از هم‌بندی‌های خود اعلام می‌کنند که پول به حساب واریز شده است و در واقع یک نفر با فردی بیرونی در تماس است تا سایر کلاه‌زن‌ها ميان زندانیان شناسایی نشود، سپس فرد زندانی دارای رابط با فرد بیرونی تماس گرفته و اعلام می‌کند پول به‌سرعت از حساب خارج و بین پول‌شوها تقسیم شود.

دادستان کرج افزود: دراین‌رابطه پرونده‌ای با پنج‌‌هزار‌و ٢٠٠ شاکی تشکیل شده است؛ همچنین در یک تماس تلفنی مبلغ صد‌ میلیون تومان که از حساب شاکی خارج شده بود، کشف شد و همه افراد یک بند که قریب به سی تا چهل نفر هستند و به نوعی در کار کلاه‌زنی فعال بوده و گروهی هم كه اقدام به وارد‌کردن گوشی تلفن همراه و خط تلفن به زندان رجایی شهر کرده بودند، شناسایی شدند. افرادی که مستقیم با جرم در ارتباط بوده‌اند، تفهيم اتهام شده‌اند.

دادستان کرج در ادامه گفت: با مسئولان بانک‌های کرج مذاکره كرده و تقریبا هیچ حساب کاذبی که وجوه ناشی از کلاهبرداری به آن واریز شده باشد، در کرج موجود نیست و بانک‌ها نیز با سامانه ثبت احوال ارتباط داشته و کشف حساب به‌ نام افراد معروف به کلاه‌زن دیگر دشوار نیست.

۱۳۹۵/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...