نسخه چاپی

تحویل ندادن الهاشمی برای آنكارا مشكل ساز است

گروه های سیاسی عراق امتناع تركیه از تحویل دادن طارق الهاشمی معاون مجرم رئیس جمهوری عراق را محكوم كردند و خواستار بازنگری در توافقنامه های تجاری بغداد و آنكارا شدند.

به گزارش نما به نقل از العالم، با وجود اينكه دستگاه قضائي عراق حكم اعدام طارق الهاشمي را به جرم دست داشتن در حملات تروريستي صادر كرد، دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه از تحويل دادن وي به عراق امتناع مي كند .

" جمعه العطواني" عضو " ائتلاف ملي " عراق در مصاحبه با گزارشگر شبكه خبري العالم گفت : الهاشمي مهره تركيه است و اگر به دستگاه قضائي تحويل داده شود و به اقداماتش اعتراف كند ، توطئه هاي زيادي فاش مي شود و معلوم خواهد شد كه تركيه ، عربستان و قطر در كشتار مردم عراق دست داشته اند .

دستگاه قضائي عراق ابتداي سال كنوني حكم بازداشت الهاشمي را صادر كرد و وي از آن زمان به تركيه گريخت .

ناظران سياسي معتقدند كه تركيه مي خواهد با استفاده از اين برگه دولت عراق را زير فشار قرارداده و در سياست هاي داخلي و خارجي آن تأثير بگذارد.

" هادي جلو مرعي " مدير مركز آزادي هاي رسانه اي در مصاحبه با العالم گفت : تركيه با عربستان و قطر ائتلاف كرده و مي خواهد از برگه " طارق الهاشمي " براي زير فشار گذاشتن ائتلاف مقابل خود يعني ايران ، عراق ، لبنان و سوريه سوء استفاده كند .

مبادلات تجاري عراق و تركيه بيش از 10 ميليون دلار در سال است .

۱۳۹۱/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...