نسخه چاپی

روسیه درگذشت هاشمی را تسلیت گفت

وزارت خارجه روسیه درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را تسلیت گفت.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، نماینده ویژه وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه شنبه) با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو تسلیت درگذشت رئیس جمهوری سابق ایران را ابلاغ کرد.

بارانوف معاون دپارتمان دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه همچنین در دفتر یادبود به زبان فارسی و روسی نوشت: تسلیت وزارت خارجه فدراسیون روسیه را برای رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی عرض می کنم.

رئیس جمهوری اسبق ایران پایه گذار روابط تهران و مسکو پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می رود، زیرا در سفر سال 1368 و مذاکره با میخائیل گورباچف آخرین رهبر و دیگر مقام های بلندپایه شوروی، اسناد و توافق های مهمی در مسکو امضا شد که زیر بنای همکاری های ایران و روسیه نو پس از فروپاشی سال 1991 قرار گرفت.

از امروز (سه شنبه) دفتر یادبود مقام رئیس جمهوری سابق ایران برای ثبت تسلیت و اظهار نظر مقام ها و شخصیت های مختلف روسی و خارجی تا پایان وقت اداری فردا در سفارت جمهوری اسلامی گشوده شده است.

برگزاری مراسم سوگ و بزرگداشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز با حضور ایرانیان مقیم و همچنین اتباع کشورهای مختلف از دیگر برنامه های سفارت و همچنین نهادهای جمهوری اسلامی ایران درمسکو اعلام شده است.

۱۳۹۵/۱۰/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...